مدیر کل مشاوره و مددکاری اجتماعی ناجا درباره خدمات رسانی مرکز مشاوره و مددکاری ناجا به سیل زدگان استان گلستان توضیحاتی داد.

اقدامات مرکز مشاوره و مددکاری ناجا به سیل زدگانسرهنگ علیرضا حمیدی فر معاون اجرایی و مدیر کل مشاوره و مددکاری اجتماعی ناجا در گفتگو با خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه با اقدامات مرکز مشاوره ناجا برای امدادرسانی به سیل زدگان استان گلستان اظهار کرد: نیروی انتظامی در حوادث و بلایای طبیعی یکی از دستگاه‌های تأثیرگذار در تأمین امنیت و کمک به آسیب دیدگان است.

معاون اجرایی و مدیر کل مشاوره و مددکاری اجتماعی ناجا افزود: در کنار این وظایفی که نیروی انتظامی در تأمین نظم و امنیت بر عهده دارد، اداره کل مشاوره و مددکاری معاونت اجتماعی نیروی انتظامی نیز با برخورداری از روانشناسان، مشاوران و مددکاران اجتماعی و بر اساس وظایفی که برعهده دارند به منظور ارتقاء بهداشت روانی آسیب دیدگان حوادثی همچون زلزله، سیل و هر بلای طبیعی دیگری حضور پیدا می‌کنند.

وی با اشاره به وجود مراکز مشاوره ناجا در مراکز استان‌های سراسر کشور افزود: در تهران ۴۴ مرکز مشاوره، در استان‌ها ۳۴ مرکز مشاوره و ۶۵۰ دایره مددکاری اجتماعی کلانتری هم در سراسر کشور داریم.

سرهنگ حمیدی فر تصریح کرد: مشاوران، روانشناسان، مددکاران اجتماعی، کارکنان اداره کل مشاوره و مددکاری اجتماعی ناجا در استان‌های سیل زده از جمله گلستان و شیراز حضور پیدا کردند و خدمات روانشناختی، خدمات مشاوره و مددکاری را به صورت رایگان به آسیب دیدگان، کودکان و کهنسالان و غیره ارائه می‌دهند.

معاون اجرایی و مدیر کل مشاوره و مددکاری اجتماعی ناجا با بیان اینکه هدایایی برای کودکان و کسانی که در سیل آسیب دیده‌اند، تهیه شده است، افزود: توسط استان‌های همجوار نیز همکاران ما در این محل‌ها حضور پیدا کردند و به ارائه خدمات روانشناسی، مشاوره و مددکاری برای سیل زدگان پرداختند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اعزام نیرو از تهران به مناطق سیل زده گفت: از تهران هم به این مناطق نیرو اعزام کردیم، ضمن اینکه از استان‌های همجوار و مازندران گروه‌هایی اعزام شدند.

سرهنگ حمیدی فر ادامه داد: خود مرکز مشاوره و دایره مددکاری کلانتری استان گلستان هم به صورت آماده باش در محل حضور دارند و به مردم سیل زده خدمات ارائه می‌دهند.

معاون اجرایی و مدیر کل مشاوره و مددکاری اجتماعی ناجا در رابطه با تعداد کارشناسان مشاوره حاضر در استان‌های سیل زده گفت: چون هنوز این افراد مشغول ارائه خدمات هستند، آمار جزئی را ندارم، لذا پس از اتمام خدمات رسانی‌ها آمار کلی را اعلام خواهیم کرد.

وی بیان کرد: نیرو‌های ما به صورت فعال قبل از مراجعه کسی به آن‌ها، در محل‌های مورد نیاز حضور پیدا کرده و همچنین چادر‌های مشاوره‌ برپا شده است و همکاران ما به مراجعه کنندگان خدمات ارائه می‌دهند.

سرهنگ حمیدی فر توصیه کرد: بهترین توصیه صبر است، به هر حال با صبر مشکلات حل خواهد شد.

معاون اجرایی و مدیر کل مشاوره و مددکاری اجتماعی ناجا در پاسخ به سوالی مبنی بر اعزام نیرو با توجه به موج جدید بارش‌ها افزود: در صورت نیاز به کمک، از واحد‌های همجوار نیرو اعزام می‌کنیم و سعی داریم تا مشکلی به وجود نیاید.

انتهای پیام/

برچسب ها: نیروی انتظامی ، سیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار