بیش از ۸۰۰ گردشگر داخلی و خارجی از مجموعه تاریخی عباس آباد بهشهر معروف به مهمترین باغ غیر کویری ایران که در سیلاب اخیر سر ریز شد بازدید کردند.
 
 
مهدی ایزدی معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، با بیان اینکه ۹۴ هزار و ۷۱۵ نفر گردشگر از آغاز تعطیلات نوروزی تا کنون از موزه‌ها، اماکن فرهنگی و تاریخی استان دیدن کردند، گفت: که از این تعداد ۴۰۸ گردشگر خارجی از موزه‌های استان بازدید کردند.
 
وی افزود: ۹ روز گذشته ۸۴۲ گردشگر داخلی و یک توریست خارجی از مجموعه تاریخی عباس آباد بازدید کردند.
 
 
وی با بیان اینکه سیلاب و بارش برف چند روز اخیر به برخی اماکن تاریخی از غرب تا شرق استان حدود ۶ میلیاردتومان خسارت وارد کرد، گفت: بخشی از آثار تاریخی، فرهنگی شهرستان بهشهر نیز بر اثر ورود حجم زیاد آب، انباشت گل و لای و رسوبات دچار خسارت شد.
 
ایزدی گفت: عمارت افغان نژآد، حسینه فرحی رستمکلا و گوهر تپه بهشهر به دلیل وقوع سیلاب و پر شدن لجن و گل و لای تخریب شده است.
 
معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران به سر ریز شدن سد ۲۰۰ ساله دوره صفویه در مجموعه تاریخی عباس آباد بهشهر اشاره کرد و افزود: دریچه سد عباس آباد به منظور جلوگیری از ایجاد تخریب و آسیب به بنا‌های تاریخی داخل و اطراف آن، برای تخلیه آب سیل باز شد.
 
وی گفت: سد دریاچه با گنجایش ۶۰۰ هزار مترمکعب از نوع مخزنی و جنس دیواره سد از ساروج است.
 
وی افزود: سازمان میراث فرهنگی این سد را با شماره ۷۴۵ در زمره آثار تاریخی و فرهنگی ایران قرار داده است.
 
ایزدی گفت:دریاچه طبیعی عباس‌آباد با وسعتی ۱۰ هکتار با عمارتی در مرکز آن، که در زمان آبگیری دریاچه عمارت با ارتفاعی ۱۸ متر به زیر آب می‌رود و فقط سقف آن همراه با درختچه‌هایی نمایان است.
 
مجموعه باغ‌های عباس‌آباد در ۹ کیلومتری شهرستان بهشهر و در دامنه رشته کوه‌های البرز و در میان جنگل‌های انبوه قرار گرفته است و از جمله مهم‌ترین و بزرگترین باغ‌های تاریخی ایران است که به عنوان یکی از باغ‌های ایرانی در میراث جهانی یونسکو ثبت شده‌است.
 
انتهای پیام/آ
 

بازدید بیش از ۸۰۰ گردشگر داخلی و خارجی از مجموعه تاریخی عباس آباد

برچسب ها: نوروز ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.