معاون سازمان ثبت احوال کشور گفت: از مجموع بیش از ۴۵ میلیون کارت ملی صادر شده، بیش از ۴۴ میلیون کارت تحویل افراد شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سیف الله ابوترابی معاون سازمان ثبت احوال کشور در اصفهان به تکمیل ثبت نام بیش از ۵۰ میلیون نفر برای کارت هوشمند ملی اشاره کرد و گفت: از مجموع بیش از ۴۵ میلیون کارت ملی صادر شده، بیش از ۴۴ میلیون کارت تحویل افراد شده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال کارت‌های ملی تولید داخل با ضریب امنیتی کارت‌های مشابه به مردم ارائه می‌شود، گفت: اگر چه فضا برای ثبت نام کارت هوشمند ملی همچنان باز است، اما کارت‌های طرح قدیم از ابتدای سال ۹۸ از اعتبار ساقط شده است و دیگر اعتباری ندارد.

معاون سازمان ثبت احوال کشور به ثبت آمار تولد، فوت، ازدواج و طلاق در سال ۹۷ هم اشاره کرد و افزود: پارسال، یک میلیون و ۳۵۶ هزار و ۵۳۹ کودک متولد شدند و ۳۷۶ هزار و ۱۹۳ نفر فوتشان ثبت شد.

سخنگوی سازمان ثبت احوال در ادامه گفت: در سال گذشته، ۴۶۱ هزار و ۹۲ ازدواج و ۱۳۹ هزار و ۷۱۱ طلاق به ثبت رسید.

آقای ابوترابی به تولد ۱۰ هزار و ۲۰ نوزاد در ابتدای سال ۹۸ هم اشاره کرد و افزود:در روز اول نوروز ۳ هزار و ۱۵۳ نفر در کشور متولد شدند که نام علی، امیرعلی و محمد در پسران و نام فاطمه، زهرا و بهار در دختران دارای فراوانی بیشتری است.


انتهای پیام/م


آخرین وضعیت صدور کارت ملی هوشمند در کشور

برچسب ها: ثبت احوال ، کارت ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.