معاون سیاسی استاندار مازندران گفت: حجم اعتبارات نیز برای طرح‌های آبخیزداری کاهش داشته است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حسین حسن نژاد معاون سیاسی استاندار مازندران در جلسه ستاد تسهیلات سفر با محدریت غرب استان با بیان اینکه در ۳۰ سال گذشته وسعت جنگل به ۵۰ درصد رسیده است، گفت: حجم اعتبارات نیز برای طرح‌های آبخیزداری کاهش داشته است که باعث می‌شود در بارش باران بالای ۱۵۰ میلی متر غلظت و تخریب افزایش پیدا می‌کند.

وی افزود: باید فرصتی فراهم کنیم که میزان تخریب زیرساخت‌ها در حوادث کاهش پیدا کند که این امر با گسترش و حساسیت بر محیط زیست و منابع طبیعی محقق خواهد شد.

حسن نژاد گفت: همه ما از گذشته تا حال در اتفاقات سیل اخیر سهیم هستیم و باید از امروز نگاه‌ها را تغییر و فرصت و توسعه پایدار برای استان ایجاد کنیم.

معاون سیاسی استاندار با بیان اینکه سفر نیاز مردم  است و باعث افزایش نشاط اجتماعی و توسعه زیرساخت‌ها می‌شود افزود: مازندران پاک، نشاط اجتماعی و حفظ جان مردم از اولویت‌های مهم ما است.

حسن نژاد گفت: اینکه گفته می‌شود نگاه مدیریت استان در نوروز امسال فقط روی سیل بود و مسافر وارد استان نشده برداشت کاملا غلطی است و آمار‌ها نشان می‌دهد که مسافر در منطقه حضور دارد و تمرکز ما بر خدمات سفر غرب مازندران باید بیش از این باشد.

وی افزود: غرب مازندران با بستر جغرافیایی محدود بیش از ۶۰ درصد گردشگر استان را به خود اختصاص داده است و باید یک دبیرخانه مجزا ستاد سفر در غرب استان ایجاد شود که سال آینده حتما این مهم را انجام خواهیم داد.

معاون سیاسی استانداری مازندران با انتقاد از رشد ویلا سازی در غرب استان از ایجاد مشکلات زیرساختی در پی تغییر کاربری کشاورزی به ساخت و ساز خبر داد و گفت: این سوال قابل طرح است که چرا با وجود افزایش گردشگر، توان اقتصادی مردم به تناسب افزایش نیافته است که این مهم با بحث ساخت و ساز‌ها قابل بررسی است.

وی با انتقاد از عدم بهره مندی کافی از قابلیت‌های گردشگری غرب مازندران افزود: تغییر نگاه و ارتقا فرهنگ گردشگری باید توسط سمن‌های مردمی انجام شود که سهم مدیریتی در سیاستگذاری فرهنگ درست گردشگری بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه تعهدات در ساماندهی تابلو به دست‌ها باید بطور ویژه و با همکاری همه دستگاه‌ها آغاز شود گفت: ما به دنبال محدود کردن گردشگری نیستیم بلکه باید با اجرای برنامه‌های فرهنگی و پرکردن اوقات فراغت از سرگردانی مسافر جلوگیری نماییم.

وی افزود: جای برنامه‌های ورزشی در حوزه گردشگری مازندران خالی است درحالی که ساحل یکی از بهترین ظرفیت‌ها برای توسعه گردشگری ورزشی است.

لزوم اجرایی شدن مصوبات شورای ترافیک شهرستان‌ها

سرهنگ مفخمی شهرستانی جانشین فرماندهی انتظامی مازندران در جلسه ستاد تسهیلات سفر با محوریت غرب مازندران با بیان اینکه خط کشی و روشنایی معابر بسیار اهمیت دارد گفت: اغلب مصوبات شورای ترافیک شهرستان‌ها کاربردی، اما اجرا ضعیف بود.

وی افزود: اگر مصوبات شورای ترافیک شهرستان‌ها اجرایی شود قطعا ۵۰ درصد کاهش تصادفات را خواهیم داشت.

سرهنگ شهرستانی با بیان اینکه ایام نوروز سال جاری تاکنون در ۵ شهرستان غرب استان ۳ تصادف منجر به فوت داشتیم که ۲ نفر عابر پیاده و یک نفر موتور سیکلت بدون کلاه بود، گفت: نصب دوربین سرعت سنج باید جدی گرفته شود.

جانشین انتظامی مازندران با بیان اینکه مجوز و اعتبار ساخت پاسگاه پلیس راه تنکابن اماده است و تنها نیازمند تعیین تکلیف زمین هستیم، گفت: ۷ دوربرگردان غیر استاندارد در کمربندی تنکابن وجود دارد که باید ۴ مورد آن بسته شود.

وی افزود: ایمن سازی معابر، روکش آسفالت محور‌های پرتردد روستایی و اصلاح هندسی میدان دادگستری باید در دستور کار جدی شورای ترافیک رامسر قرار بگیرد.

سرهنگ شهرستانی گفت: سال گذشته ۲ مجروح و ۳ فوتی نوروز ۹۷ در شهرستان رامسر ثبت شد، اما امسال خوشبختانه هیچ فوتی و حتی هیچ مجروحی نداشته باشیم.

کاهش ۸۰ درصدی سرقت نوروز ۹۸ در تنکابن

سرهنگ محمدصادق شاه نظری فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن در جلسه ستاد تسهیلات سفر از کاهش تصادفات منجر به فوت و جرح و کاهش ۸۰ درصدی سرقت ایام نوروز در این شهرستان خبر داد و گفت: با بلوک بندی و شناسایی انتظامی مناطق در صدد کاهش جرم هستیم.

وی افزود: آمادگی داریم تردد موتور سیکلت و وانت بار‌هایی که مسافر جابجا میکنند را در روز ۱۳ بدر در دو هزار و سه هزار ممنوع کنیم.

سرهنگ شاه نظری از اصحاب رسانه و خبرنگاران خواست با اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در کاهش تصادفات و جرائم نیروی انتظامی را همراهی نمایند.

افزایش ۵۰ درصدی کشفیات مواد مخدر و مشروبات الکلی در رامسر

سرهنگ علی قیصری فرمانده انتظامی شهرستان رامسر نیز در این جلسه با بیان اینکه تصادفات فوتی و جرحی ایام نوروز در رامسر کاهش چشم گیر داشته است، گفت: سال گذشته ۲ مورد برون شهری تصادف جرحی داشتیم که امسال تاکنون نداشتیم.

وی افزود: در کشفیات مواد مخدر و مشروبات الکلی ۵۰ درصد افزایش داشتیم.

سرهنگ قیصری گفت: در بحث راهور در پیک مسافر با توجه به عدم وجود کمربندی و بسته شدن اندک مسیرها، اعتراضات کسبه را به همراه داشت که باید تصمیمی اساسی در این خصوص گرفته شود.

انتهای پیام/ م

برچسب ها: استانداری ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار