علیرضا نقوی زاده شهردار میبد گفت: امسال کهن دژ نارین قلعه میبد همزمان با سایر بنا‌ها و سازه‌های تاریخی ایران خاموش می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،  علیرضا نقوی زاده شهردار میبد گفت: تلاشگران محيط زيست در سراسر جهان، آخرین شنبه در ماه میلادی مارس را ساعت زمین نام‌گذاری کرده‌اند  که به گفته برخی از کارشناسان این کار به محیط زیست  و ذخیره آب و انرژی  کمک شایانی می کند.

شهردار میبد در ادامه عنوان کرد: این رویداد از سال ۱۳۹۰ در ایران به رسمیت شناخته شد و برج میلاد تهران اولین مکانی بود که چراغ‌هایش در ساعت زمین خاموش شد.

وی با اشاره به اینکه از سال ۹۱ بنا‌هایی همچون سی‌وسه‌پل و میدان امام اصفهان، میدان امیرچخماق یزد، تخت جمشید و سازه‌هایی در شمال ایران به این جریان پیوستند گفت: امسال نیز کهن دژ نارین قلعه در شهر جهانی زیلو به این رویداد جهانی می‌پیوندد و به مدت یک ساعت از ۲۰:۳۰ تا ۲۱:۳۰ همزمان با دیگر بنا‌های تاریخی وسازه‌های مهم جهان و ایران خاموش می‌شود.

شهردار میبد در پایان با بیان اینکه این اقدام مفهوم  استفاده بهینه و صرفه‌جویی در مصرف برق  را روشن تر می کند خاطرنشان کرد:  در حال حاضر بیش از ده هزار شهر در دنیا می‌خواهند یک ساعت در روز ساعت زمین، چراغ‌های برخی مناطق و مراکز را خاموش کنند و این یک ساعت مطمئنا اثر زیادی بر حفظ محیط زیست خواهد داشت.

انتهای پیام/ غ

خاموشی نارین قلعه میبد به احترام زمین

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار