بخشدار مرکزی اهواز از قطع راه ارتباطی ۳ روستا در این کلانشهر خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علی بلمچی، بخشدار مرکزی اهواز گفت: افزایش دبی رودخانه دز، سبب قطع راه ارتباطی ۳ روستا سید هاشم، سید ظاهر و یدیم از توابع بخش مرکزی این شهرستان در روز شنبه شد.

وی بیان کرد: ۱۳ روستای بخش مرکزی اهواز در حاشیه رودخانه دز، در خطر وقوع سیلاب قرار دارند، اما از این تعداد ۳ روستا در شرایط بحرانی قرار دارند.

بلمچی با اشاره به جمعیت ۴۰۰ نفری ساکنان این ۳ روستا اظهار داشت: از طریق هلال احمر بسته‌های غذایی ۷۲ ساعته برای اهالی این روستا‌ها تامین شده است.

بخشدار مرکزی اهواز در ادامه افزود: تاکنون برای انتقال اهالی به مکان امن اقدامی صورت نگرفته، اما ۳ محل اسکان در الهایی، بامدژ و حریه برای آن‌ها در نظر گرفته شده است.

این مقام مسئول با اشاره به آمادگی ارتش برای انتقال ساکنان ۳ روستای در معرض خطر تصریح کرد: شرایط در این ۳ روستا پایدار نیست و زمین‌های کشاورزی و منازل در معرض آبگرفتگی هستند.

وی با بیان اینکه حفظ جان مردم اولویت نخست است گفت: دیگر اولویت ما حفظ زمین‌های کشاورزی روستاییان است، تاکنون ۳۰ درصد زمین‌های کشاورزی منطقه به دلیل افزایش دبی سد‌ها به زیر آب رفته اند.

بخشدار مرکزی شهرستان اهواز اذعان داشت: شرایط در روستا‌های مجاور رودخانه کرخه به مراتب بهتر از رودخانه دز است، زیرا فاصله روستا‌ها از حریم رودخانه بیش‌تر است، اما فاصله روستا‌های حاشیه دز از رودخانه کم است.

علی بلمچی از مسئولان خواست تا در شرایط حساس کنونی بروکراسی اداری را در جهت تسریع خدمات رسانی به مردم کاهش دهند.

وی با اشاره به اینکه حضور مسئولان در کنار مردم این روستا‌ها باعث دلگرمی آن‌ها است بیان کرد: ساکنان روستا‌های گرفتار سیل به لحاظ مالی توانمند نیستند و عمده درآمد آن‌ها از طریق کشاورزی است؛ امیدواریم مسئولان مطابق قول رییس جمهوری خسارت‌های وارده را جبران کنند.

بلمچی افزود: ساکنان روستا‌های بخش مرکزی اهواز خاطره ناخوشایندی از سیل سال ۹۵ دارند و تمام دارایی آن‌ها از بین رفت که هیچکدام از این خسارت‌ها جبران نشد.

انتهای پیام/گ

تخلیه روستا‌های در معرض سیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.