مدیر دارویی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: در ایام نوروز داروخانه‌های شهر کرمان فعال هستند و به جز موارد اضطرار و بیمارستانی، اکنون هیچ مشکلی در خصوص دسترسی مردم به دارو در استان و شهر کرمان نداریم.

دکتر محمد حسیبی مدیر دارویی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، گفت: در شهر کرمان ۱۰ واحد داروخانه به صورت ۲۴ ساعته در شبانه روز و ۱۱۸ داروخانه به صورت معمولی و به درخواست خودشان در ایام نوروز فعالیت دارند.

دکتر حسیبی با اعلام اینکه کشور در برخی از موارد دارویی با مشکل تحریم مواجه است، افزود: بر این اساس، ما نیز در برخی از این موارد در بیمارستان‌ها با مشکل کمبود مواجه بودیم و علیرغم درخواست چندین باره برای موارد، نتوانستیم هنوز آن‌ها را تامین کنیم.

وی با اشاره به اینکه در برخی مُسکن‌های تزریقی مشکل داریم و نمی توانیم بدون دستور پزشک در دسترس مردم قرار دهیم، تصریح کرد: مُسکن‌های موردی و عادی در داروخانه‌ها موجود است و در استان نیز هست و اگر مورد کمبودی در هر یک از داروخانه‌ها بوده، دلیل بر کمبود دارو نیست، بلکه بخاطر تامین نکردن دارو توسط مسئول داروخانه بوده است.

دکتر حسیبی یادآور شد: در برخی از اقلام دارویی که مجاز به نام بردن آن نیستیم، متاسفانه با بحران مواجهیم و همچنان این موارد تامین نشده و با این کمبود در بیمارستان‌ها دچار وضعیت اضطرار هستیم.

۱۲۸ واحد داروخانه شبانه روزی و معمولی در ایام نوروز در  شهر کرمان به ارائه خدمات به مردم می پردازند.

در حال حاضر در استان کرمان به جز چند قلم داروی بیمارستانی، دیگر هیچ گونه کمبود دارویی وجود ندارد.

انتهای پیام/ب

هیچ گونه کمبود دارویی در استان کرمان وجود ندارد

برچسب ها: اورژانس ، علوم پزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.