رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: در راستای طرح سلامت نوروزی ۲۱ هزار و ۵۰۰ نفر به اورژانس‌های بیمارستانی حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت مراجعه و خدمات لازم را دریافت کرده اند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، اصغر مکارم رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای اجرای طرح سلامت نوروزی در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: طی ۹ روز گذشته (از ساعت ۸ صبح روز شنبه ۲۵ اسفند ۹۷ تا ساعت ۸ صبح روز دوشنبه ۴ فروردین ۹۸) ۲۱ هزارو ۵۰۰ نفر به اورژانس‌های بیمارستانی حوزه دانشگاه مراجعه و خدمات لازم را دریافت کرده اند که از این تعداد ۱۹ هزارو ۴۰۰ مورد به صورت سرپایی درمان شده اند.

وی با اشاره به انجام بیش از ۲۵۲ مورد زایمان در جنوب کرمان طی ۹ روز گذشته افزود: کارشناسان اورژانس‌های پیش بیمارستانی هم بیش از ۶۷۰ ماموریت انجام داده و به ۷۷۴ مورد خدمات اورژانسی ارائه کرده‌اند و در کنار این مأموریت‌ها به ۲۶۸ مراجعه کننده کمپ‌های سلامت نیز خدمات اورژانس ارائه شده است.

مکارم تصریح کرد: در این مدت بیش از ۱ هزارو ۴۰۰ مورد بازدید از مراکز بهداشتی و درمانی هفت شهرستان حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت و مراکز تهیه و توزیع مواد خوراکی، آشامیدنی، بهداشتی و داروخانه‌های شهرستان‌های صورت گرفت، که ۲ هزار و ۵۰۰ کیلو گرم مواد تاریخ مصرف گذشته و یا غیر بهداشتی معدوم و ۴ مرکز متخلف تعطیل شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با بیان اینکه در این مدت ۱۱ مورد حادثه ویژه اتفاق افتاده است، اظهار کرد: تاکنون در حوزه بیمارستان‌ها و اورژانس‌های پیش بیمارستانی جنوب کرمان ۵ فوت ناشی از حوادث ترافیکی ثبت شده، است.

مکارم با اشاره به ۱۳۳ مورد نمونه برداری از افراد مشکوک به بیماری واگیر-بیماری‌های مشمول گزارش دهی فوری گفت: تا چهارم فروردین ماه سالجاری ۹۱ بازدید (پایش بیماری‌های واگیر) انجام شد و ۱۴۳ مورد واکسن هاری دریافت کرده اند.
انتهای پیام /ی

پایش بیماری های واگیر در جنوب کرمان

برچسب ها: اورژانس ، علوم پزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار