شنبه بازار انزلی با هدف ممانعت از عرضه و فروش انواع پرندگان زینتی پایش شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، احسان هادی پور، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان انزلی گفت: در عملیاتی توسط این اداره و با هماهنگی پلیس امنیت و پیشگیری از وقوع جرم و همکاری یگان امداد نیروی انتظامی انزلی، بازار ماهی فروشان و مراکز عرضه آبزیان و پرندگان با هدف ممانعت از عرضه و فروش انواع پرندگان زینتی و نیز هرگونه عرضه و فروش حیات وحش پایش شد.

وی افزود: این اداره طبق پایش‌های مستمر، بازار سنتی شهرستان را تحت نظر خواهد داشت و با مرتکبین جرائم شکار و صید و فروش پرندگان برابر قانون برخورد قاطع خواهد کرد.

شنبه بازار انزلی در مرکز این شهر ساحلی برپا می‌شود و مردم روستا‌های اطراف و شهر‌های دور و نزدیک گیلان، محصولات خود اعم از میوه، سبزی و صیفی تا حصیر، زنبیل و دست بافته‌های زیبای پشمین را به این بازار می‌آورند.

ماهی، طیور، زیتون، سبزیجات و صیفی جات، ترشی‌های محلی، برنج، کلوخ نمک، روناس (نوعی رنگ گیاهی برای رنگین ساختن ماهی شور)، پنیر محلی معروف به سیاه‌مزگی، کره ماسال، کدوی محلی، ماهی شور و دودی، مغز حلوا (سوهان کنجدی)، ادوات ماهیگیری از دیگر تولیدات روستایی است که در این بازار به فروش می‌رسد.

انتهای پیام/ع

پایش شنبه بازار انزلی برای ممانعت از عرضه و فروش انواع پرندگان زینتی

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.