میرسلیم در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

مردم سالاری دستاورد عظیم نظام جمهوری اسلامی ایران است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام مردم سالاری را دستاورد عظیم نظام چهل ساله جمهوری اسلامی دانست.

//////////مصطفی میرسلیم، رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به  پیام روز جمهوری اسلامی و مهمترین دستاورد کشور گفت: مهمترین دستاورد نظام جمهوری اسلامی ایران توجه به این نکته است که ما در طول این چهل سال به خوبی توانستیم مفهوم مردم سالاری را در کشور عملی کنیم.

وی ادامه داد: واژه مردم سالاری به این معناست که مردم یک جامعه خود را در مدیریت یک جامعه سهیم دانسته و با شرکت گسترده در انتخابات نقش مهمی را در مشارکت عمومی جامعه ایفا کنند. ناگفته نماند که تا امروز مردم ما همواره در تمامی انتخابات‌ها شرکت داشته و شاهد انتخاباتی نبودیم که مردم در آن نقش نداشته باشند. موضوعی که بسیار حائز اهمیت بوده و یکی از دستاوردهای مهم جمهوری اسلامی در طول این چهل سال شمرده شده و روند آن نیز باید در گام دوم انقلاب ادامه دار شود.

میرسلیم افزود: نکته ای که باید مد نظر قرار داده شود این است که احساس مسئولیت  مردم نباید متوقف شود و مسئولانی که بر سر کار می آیند باید بدانند که اقدامات‌شان از نگاه مردم دور نمانده و نمی‌توانند هر اقدامی را انجام دهند بلکه خیر و صلاح مردم را باید در تصمیمات خود لحاظ کنند تا نظام جمهوری اسلامی ایران از ضعف‌هایی که دیگر نظام های مردم سالاری در طول تاریخ دچار  شده اندمصون بماند.بنابراین ما پیش از هرچیز باید از نظر قانونی شرایطی را ایجاد کنیم تا مشارکت مردم در امر انتخابات  بصورت هرچه صحیح تر انجام شود.

رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه با اشاره به موانع اجرای کامل مردم سالاری در نظام جمهوری اسلامی ایران بیان کرد:امروزه مشکلاتی بر سر اجرای قانون جامع انتخابات وجود دارد و ما شاهد این نکته هستیم که اگرچه سیاست های کلی این قانون انجام شده اما اصلاح قانونی آن به شکل مناسب صورت نگرفته است.لازم به ذکر است که از تاخیرات به اجرا در آمدن این قانون نیز نمی‌توان چشم‌پوشی کرد و ما در حالی به انتخابات آتی نزدیک میشویم که کماکان قانون آن به تصویب نرسیده است.

وی همچنین با اشاره به پیشنهادات در جهت تغییر قانون جامع انتخابات گفت:امروز نمایندگان مجلس شورای اسلامی تغییراتی را برای قانون جامع انتخابات پیشنهاد کرده اند که به نظر میرسد ذیل این پیشنهادات منافع خاص  مسولان در نظر گرفته می‌شود درحالی که باید  منافع کشور در نظر گرفته شود .در هرحال  ما امیدواریم که این اصلاح انجام شود.برای اصلاح آن نیز ابتدا باید موانع قانونی آن برطرف شده و سپس فرهنگ سازی انجام شود.

میرسلیم ادامه داد: فرهنگ سازی به این معناست که مردم با احساس مسئولیت و شناخت کامل وارد عرصه مشارکت کشور شوند. شناخت کامل نیز این مفهوم را در پی دارد که اگر فردی یک شخص را به نمایندگی انتخاب می‌کند به صلاحیت های وی آگاه بوده و بداند که پس از انتخاب شدن به انحراف نخواهد رفت و همواره نیز در مقام پرسش از عملکردهای وی برآید.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اهمیت انتخابات شورای شهر و روستا افزود:در سطح شوراهای شهر و محلات نیز به همین صورت است که مردم باید به نمایندگانی که به طور کامل می‌شناسند رای دهند تا تخلف در شهر و روستاها صورت نگرفته و افرادی که انتخاب می‌شوند خود را در برابر مردم مسئول بدانند نه اینکه خود راه خلاف را در پی بگیرند.بنابراین ما هم در سطح محلات، هم سطح شهر و کشور نیازمند ارتقای سطح فرهنگ عمومی هستیم .

وی در تشریح بیشتر اهمیت ارتقای فرهنگ عمومی اضافه کرد: درپی ارتقای فرهنگ عمومی نیز می‌توان امیدوار بود که  مسیر موفقیت‌های  نظام جمهوری اسلامی تقویت شده و دشمنانی هم که در خارج از نظام جمهوری اسلامی نقشه تضعیف کشور را می‌کشند مایوس شده و بدانند که پشتوانه این نظام مردم هستند و با خیل عظیم  ملتی که در مدیریت نظام مشارکت داشته و برای کشور خود از جان مایه می‌گذارند نمی‌توان دشمنی کرد.

میرسلیم درپایان خاطرنشان کرد:  بنابراین ما با تغییر ما تغییر و بهبود شرایط حتی میتوانیم اصلاحاتی را در سطح جهان نیز ایجاد کنیم چرا که درحال حاضر نیز  هیچ کشوری جز جمهوری اسلامی جرات نداشته است که در برابر ظلم ابرقدرت‌هایی همچون آمریکا ایستادگی کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار