مدیر کل دامپزشکی استان دامپزشکی آذربایجان غربی از آماده باش کامل ۴۳ اکیپ بازرسی بهداشتی دامپزشکی با بکارگیری نزدیک به ۶۰ نفر ناظرین و بازرسین بهداشتی در ۱۲ و ۱۳ فروردین در سطح استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،کامیار داهیم مدیر کل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: با توجه به اهمیت سلامت فرآورده‌های خام دامی و نظر به حساسیت توزیع و عرضه بهداشتی فرآورده‌های خام دامی در ایام نوروز و همچنین نزدیکی به روز طبیعت به منظور حفظ و حراست از سلامت مصرف کنندگان در روز‌های ۱۱، ۱۲ و ۱۳ فروردین روز طبیعت ۴۳ اکیپ بازرسی بهداشتی دامپزشکی با بکارگیری نزدیک به ۶۰ نفر ناظرین و بازرسین بهداشتی جهت تشدید نظارت‌های بهداشتی بر مراکز عرضه و توزیع فرآورده‌های خام دامی در آماده باش کامل می‌باشند..

وی گفت: هیچ گونه اغماض و چشم پوشی در تخلفات بهداشتی حوزه سلامت و امنیت غذایی جامعه در ایام تعطیلات نوروزی و همچنین روز‌های ۱۱، ۱۲ و ۱۳ فروردین پذیرفتنی نیست و با افرادی که بهداشت و سلامت غذایی جامعه را به مخاطره بیندازند با همکاری دستگاه قضایی به شدت برخورد می‌شود.

وی از شهروندان به عنوان ناظران و همیاران بازرسان بهداشتی دامپزشکی نام برد و افزود: از کلیه شهروندان انتظار می‌رود گوشت قرمز و سفید و آلایش خوراکی مورد نیاز خود را از مراکز تحت نظارت دامپزشکی تهیه نموده و به هنگام خرید به مهر بهداشتی و نیز به مشخصات مندرج در روی بسته بندی لاشه و نیز لیبل‌هایی که در قسمت ران لاشه‌ها با تاریخ تولید، انقضاء و مشخصات دام ذبح شده نصب می‌شود دقت فرمایند و به هنگام خرید مرغ و آلایش خوراکی دامی به تاریخ تولید و انقضاء محصول حتما توجه فرمایند.

وی گفت: اکیپ بازرسی بهداشتی دامپزشکی در زمینه نظارت بهداشتی بر عرضه فرآورده‌های خام دامی و کشتار کنار جاده‌ای از ساعت ۸ صبح لغایت ۲۰ عصر آماده اند تا بر اماکن توزیع و عرضه انواع گوشت و فرآورده‌های خام دامی نظارت بهداشتی داشته باشند.

داهیم از همه مسافران و شهروندان درخواست کرد: در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی اعم از کشتار دام در کنار جاده ها، تفرجگاه ها، فروش گوشت قرمز فاقد مهر بازرسی دامپزشکی، فروش لاشه مرغ غیر بسته بندی شده، حمل غیر مجاز گوشت در خودرو‌های غیر مجاز و فاقد یخچال، فروش انواع گوشت و فرآورده‌های خام دامی دارای ویژگی‌های نامطلوب و غیر بهداشتی وغیره .. را به شبکه‌های دامپزشکی اطلاع دهند تا برخورد قانونی با متخلفین صورت گیرد.

لازم به ذکر است طرح نظارت بهداشتی براماکن و مراکز عرضه فراورده‌های خام دامی در استان آذربایجان غربی از ۲۵ اسفند ۹۷ تا ۱۷ فروردین ۹۸ به صورت ویژه اعمال می‌شود.
 
انتهای پیام/م
 

آماده باش اکیپ های نظارتی دامپزشکی در روز‌های ۱۲ و ۱۳ فروردین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.