رئیس بیمارستان مرکز طبی کودکان گفت: ترکیه تنها کشور منطقه است که با ما در سلول و ژن درمانی رقابت می‌کند.

شروین بدو رئیس بیمارستان مرکز طبی کودکان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره سلول درمانی اظهار کرد: طی سالهای اخیر سلول درمانی از پیشرفت قابل توجهی در کشور برخوردار بوده است و چندین دانشگاه علوم پزشکی کشور در این زمینه فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: راه‌اندازی مرکز بخش پیوند مغز و اسخوان کودکان کمک بزرگی در زمینه درمان برخی بیماری‌های بوده و تمام سعی ما این بوده است که بخش استاندارد را برای پیوند در نظر بگیریم تا تعداد زیادی از کودکان که به پیوند نیازمندند در این مرکز درمان شوند.

درمان بیماری‌های صعب العلاج با سلول درمانی

بدو بیان کرد: مرکز پیوند بیمارستان طبی کودکان با هدف کمک به بچه‌هایی که دچار بیماری‌های صعب العلاج هستند و باید از طریق پیوند سلول درمان شوند، راه اندازی شده است و این کودکان در بخش پیوند بستری می‌شوند و مورد عمل جراحی قرار می‌گیرند.

رئیس بیمارستان مرکز طبی کودکان بیان کرد: تا به امروز تعداد پیوند سلول برای ۲۲۶ کودکان انجام شده است و اکثریت عمل پیوندها با موفقیت بوده است.

بدو افزود: کلیه پکیج‌های بخش سلول درمانی از استاندارد بالایی برخوردار است به طوری که اگر بیماری دچار عوارض بعد از عمل پیوند شود به بخش مراقبت‌های ویژه منتقل می‌شود.

راه اندازی یک اتاق تمیز در بیمارستان مرکز طبی کودکان

وی ادامه داد: خیرین سلامت یک اتاق تمیز را راه‌اندازی کرده‌اند که در آن تمام مراحل تهیه سلول انجام می‌شود و امکانات و تجهیزات پیشرفته‌ای در این بخش به کار گرفته شده است.

رئیس بیمارستان مرکز طبی کودکان ادامه داد: پس از پیوند و سلول درمانی ما باید به سمت ژن درمانی برویم زیرا بسیاری از اختلالات متابولیکی از طریق  ژن درمانی درمان می‌شوند.

بدو اضافه کرد:‌ امکانات کشورمان در سطح منطقه بسیار ایده‌آل است و ترکیه تنها کشوری است که با ما در عرصه سلول درمانی و ژن درمانی در منطقه  رقابت می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار