جوادیان گفت:حدودهزار و۷۰۰ نیروی فضای سبز در روز طبیعت درحال آماده‌باش هستند و در شیفت‌های مشخص شده خدمات را به مردم ارائه می‌کنند.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛پیام جوادیان مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با بیان اینکه امسال در روز طبیعت بوستان‌های محور برای خدمات‌رسانی مشخص شده اندگفت:در هشت منطقه ۱۶ بوستان به صورت ویژه خدمت‌رسانی به زائرین و مجاورین را انجام می‌دهند البته تمام بوستان‌ها آماده خدمات رسانی هستند، اما این بوستان‌ها امکانات ویژه‌تری به نسبت باقی بوستان‌ها پیش بینی شده و در اختیار دارند.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با اشاره به برنامه‌ها و خدمات پیش‌بینی شده برای ارائه به شهروندان و مسافرین در روز طبیعت بیان کرد:حدود هزار و ۷۰۰ نیروی فضای سبز در روز طبیعت در حال آماده‌باش هستند و در شیفت‌های مشخص شده خدمات را به مردم ارائه می‌کنند.

وی عنوان کرد: در منطقه یک بوستان هاشمی، مهدی و معلم، در منطقه دو بوستان جوان و امام رضا، در منطقه سه بوستان بنیادی، فدک، سلام و لاله، منطقه چهار بوستان علوی، منطقه پنج بوستان نیایش، ولیعصر و اطلس، منطقه ۶ بوستان شهریار، منطقه هفت بوستان شهید آخوندی و در منطقه هشت بوستان غدیر محور خدمات روز طبیعت هستند.

وی با اشاره به احتمال بارش باران در روز طبیعت ادامه داد: آمادگی لازم در این خصوص نیز وجود دارد و تجهیزات و امکانات لازم آماده شده تا در صورت وقوع باران از آب‌گرفتگی معابر و اخلال در روند خدمات رسانی به مردم جلوگیری شود.

جوادیان با اشاره به اطلاع‌رسانی شهری و فرهنگی در روز طبیعت یادآورشد: به زودی بنر‌های اطلاع‌رسانی در خصوص روز طبیعت در شهر اکران خواهد شد و امیدواریم شهروندان مسائل زیست محیطی را در روز طبیعت رعایت کنند.

جوادیان از توزیع کیسه‌های زباله برای جلوگیری از برهم خوردن نظافت بوستان‌ها خبر دادوگفت:در چند شیفت کاری نظافت بوستان‌ها و تخلیه سطح‌های زباله در دستور کار قرار گرفته است.

وی یادآورشد: برای جلوگیری از شکستن شاخ و برگ درختان در این روز‌ها هرس درختان انجام شده که شهروندان کمترین دسترسی را به شاخ و برگ درختان داشته باشند؛ همچنین توزیع هیزم را در ۱۶ بوستان اصلی و محور شهر خواهیم داشت و از شهروندان خواستاریم از روشن کردن آتش در بوستان‌ها خصوصا بر روی چمن بوستان‌ها جلوگیری کرده و از کباب‌پز‌ها استفاده کنند.

جوادیان با اشاره به بهسازی کباب‌پز‌های بوستان‌ها بیان کرد: وسایل بازی و تندرستی هم مورد بازدید قرار گرفته و نواقص آن‌ها جهت استفاده عموم برطرف گردیده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم از شستشوی آبنما‌های بوستان‌ها و نظارت مستمر ایمنی بر آن‌ها خبر داد و افزود: از شهروندان درخواست داریم از شستشوی ظروف و شناکردن در آبنما‌ها به طور جد خودداری کنند تا مشکلی رخ ندهد.

وی به استقرار تانکر‌های آب شرب در بوستان‌های محور شهر اشاره کرد و گفت: اگر نیاز باشد برای شستشوی ظروف نیز تانکر‌های آب استقرار خواهند یافت.

وی با تاکید بر اینکه نظافت جدی بوستان‌ها قبل از روز طبیعت را در دستور کار داریم ابراز کرد: به طور ویژه نظافت سرویس‌های بهداشتی، نمازخانه‌ها، معابر، سکو‌های نشیمن، زمین‌های بازی و ... را در آستانه روز طبیعت در دستور کار داریم.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم اشاره کرد: چاه‌ها و تجهیزات بوستان‌ها بررسی شده تا مشکلات ایمنی برای مردم رخ ندهد. همچنین کپسول‌های اطفای حریق برای بوستان‌ها اختصاص داده شده و کارگران فضای سبز هم آموزش داده شده‌اند تا در صورت لزوم از این تجهیزات استفاده کنند.

وی با اشاره به استقرار نیرو‌های آتش‌نشانی در بوستان‌های مهم شهر افزود: نیرو‌های انتظام بخشی هم در بوستان‌ها مستقر می‌شوند تا نظم بوستان‌ها برقرار باشد.

جوادیان با بیان اینکه مخازن دریافت پسماند ویژه در روز طبیعت در بوستان‌ها جانمایی شده است عنوان کرد: در خصوص پارکینگ‌های بوستان‌ها نیز هماهنگی شده تا مدیریت به درستی صورت گیرد تا مردم رفاه بیشتری داشته باشند.

وی به تعبیه جایگاه‌های شارژ تلفن همراه در بوستان‌ها اشاره کرد و افزود: در نمازخانه‌های بوستان‌های محور نیز نماز جماعت اقامه خواهد شد و آماده‌سازی نمازخانه‌ها هم انجام شده است و پیش‌بینی شده اگر فضای کافی نباشد نماز جماعت در فضای باز هم اقامه شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با تاکید بر لزوم خودداری مردم از شنا کردن در دریاچه بوستان جوان عنوان کرد:در سال‌های گذشته مشکلاتی در این زمینه رخ داده و به همین خاطر نیرو‌های آتش‌نشانی در مجاورت این دریاچه حضور دارند.

انتهای پیام/ح

۱۷۰۰ نیروی فضای سبز آماده خدمات‌رسانی در روز طبیعت/مردم با نیرو‌های فضای سبز همکاری کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار