سرهنگ خدایاری گفت:با توجه به افزایش آمد و شد وسایل نقلیه در روز‌های پایانی تعطیلات نوروز امسال،محدودیت‌های ترافیکی در محور‌های مواصلاتی قم اعمال می‌شود.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛سرهنگ احمد خدایاری جانشین رئیس پلیس راه قم گفت:بر این اساس،آمد و شد انواع تریلی، کامیون و کامیونت به جز حاملین مواد سوختی و فاسدشدنی در روز ۱۳ فروردین ماه جاری در همه محور‌های برون شهری قم ممنوع می‌باشد.

وی اضافه کرد: از ساعت ۷ تا ۱۲ روز سه شنبه ۱۳ فروردین ماه آمد و شد همه وسایل نقلیه سبک و سنگین از سمت بخش کهک به قم و از ساعت ۱۵ تا ۲۴ همان روز از سمت قم به کهک ممنوع می‌باشد و رانندگان می‌توانند از مسیر محور معدن منگنز به عنوان مسیر جایگزین استفاده نمایند.

خدایاری به محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته جاری اشاره و بیان کرد: آمد و شد تمامی وسایل نقلیه سنگین باربری شامل تریلی، کامیون و کامیونت به جز حاملین مواد سوختی و فاسدشدنی از ساعت ۱۲ تا ۲۴ روز‌های چهارشنبه و جمعه ۱۴ و ۱۶ فروردین ماه از سمت محور سلفچگان - قم و محور قدیم قم - تهران و بلعکس ممنوع می‌باشد.

وی یادآورشد: عبور موتورسیکلت نیز در طول تعطیلات نوروزی در آزادراه ها، بزرگراه‌ها و محور‌های اصلی برون شهری ممنوع می‌باشد.

وی با اشاره به مسیر‌های جایگزین برای آمد و شد وسایل نقلیه سنگین باربری در روز‌های ذکر شده،گفت: وسایل نقلیه که از استان‌های جنوبی کشور به سمت تهران در حرکت هستند، باید از مسیر آزادراه قم - کاشان آمد و شد نموده و از پنج کیلومتری قم وارد آزادراه قم - گرمسار شده و به سمت تهران ادامه مسیر دهند.

وی اضافه کرد: همچنین این محدویت در روز ۱۶ فروردین ماه در محور قدیم قم - کاشان و بلعکس اعمال خواهد شد.

جانشین رئیس پلیس راه قم افزود: وسایل نقلیه‌ای که از استان‌های مرکزی به سمت تهران در حرکت هستند باید از محور سلفچگان - ساوه به عنوان مسیر جایگزین استفاده نمایند.

وی با تاکید بر رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی،گفت: با رانندگان متخلف که اقدام به سوار کردن مسافر در قسمت حمل بار و یا سوار کردن سرنشین اضافه نمایند، برخورد خواهد شد.

وی ادامه داد: رانندگان از توقف در حاشیه راه‌ها خودداری نمایند تا از بروز حوادث جلوگیری شود.

استان قم دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهار راه فرعی است که از جمله آن‌ها می‌توان به آزاد راه قم - تهران به طول ۱۳۰ کیلومتر، جاده قدیم قم - تهران، بزرگراه قم - ساوه به طول ۸۷ کیلومتر، جاده قدیم قم - کاشان، آزاد راه قم - کاشان به طول ۱۰۴ کیلومتر، آزاد راه قم - گرمسار به طول ۱۷۳ کیلومتر و بزرگراه قم - سلفچگان - اراک به طول ۱۳۶ کیلومتر اشاره کرد.

انتهای پیام /ح

محدودیت‌های ترافیکی قم در تعطیلات پایانی نوروز اعلام شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.