حیدری گفت: احتمال ورود افراد به سد‌ها، به منظور حفظ جان مردم، نیرو‌های انتظامی و امدادی در روز طبیعت در اطراف سد‌ها مستقر خواهند شد.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛جلسه ستاد تسهیلات زائران با حضور مرتضی حیدری فرماندار قم و جمعی از مدیران استانی در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

فرماندار قم با اشاره به سر ریز شدن سد‌های کبار و سنجگان،گفت: با توجه به این موضوع و احتمال ورود افراد به سد‌ها، به منظور حفظ جان مردم، نیرو‌های انتظامی و امدادی در روز طبیعت در اطراف سد‌ها مستقر خواهند شد.

حیدری با اشاره به احتمال بیش از ۳۰ میلی متر بارندگی در روز‌های آینده و پر شدن بند‌های تنظیمی و تاخیری بالادست شهر قم خاطر نشان کرد: بلوار زائر بنابر شرایط جوی و میزان بارندگی باز یا بسته خواهد شد.

فرماندار قم همچنین گفت: به‌مناسبت روز طبیعت، تمامی بیمارستان‌ها و نیرو‌های امدادی و سایر دستگاه‌ها در آماده باش کامل هستند،اداره کل حفاظت محیط زیست هم باید از فعال‌ترین دستگاه‌ها در سه روز آینده باشد.

وی همچنین بر تامین اقلام مورد نیاز مردم در روز طبیعت تاکید کرد و افزود: علاوه بر استفاده مردم از طبیعت، برپایی نماز جماعت در بوستان‌ها هم باید بر زیبایی این روز بیافزاید.

در این جلسه مدیران دستگاه‌های مختلف گزارشی از اقدامات خود را برای روز طبیعت بیان کردند.

آماده سازی ۱۵ بوستان شهر قم برای روز طبیعت، یک‌طرفه شدن جاده قم - کهک در صبح روز ۱۳ فروردین و کهک به قم در عصر همان روز، محدودیت تردد خودرو‌های سنگین و نیمه سنگین در برخی محور‌های منتهی به قم، استقرار بالگرد امدادی اورژانس در مناطق مورد نیاز، آماده بودن چهار گشت منابع طبیعی برای حفاظت از عرصه‌ها و جلوگیری از تصرفات از مهمترین اقدامات انجام شده دستگاه‌ها برای روز طبیعت است.

آماده سازی ۱۵ بوستان شهر قم برای روز طبیعت، یک‌طرفه شدن جاده قم - کهک در صبح روز ۱۳ فروردین و کهک به قم در عصر همان روز، محدودیت تردد خودرو‌های سنگین و نیمه سنگین در برخی محور‌های منتهی به قم، استقرار بالگرد امدادی اورژانس در مناطق مورد نیاز، آماده بودن چهار گشت منابع طبیعی برای حفاظت از عرصه‌ها و جلوگیری از تصرفات از مهمترین اقدامات انجام شده دستگاه‌ها برای روز طبیعت است.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان قم در این جلسه، با اشاره به عدم ثبت تخلف در بحث امداد خودرو گفت: ۶۰۰ تن پرتقال تامسون و ۳۵۷ تن سیب در تنظیم بازار توزیع‌شده است که با توجه به اتمام سیب و پرتقال تامسون، ۲۳۰ تن پرتقال والنسیا و ۷۰ تن سیب به‌عنوان جایگزین در نظر گرفته‌شده است.

محمود سیجانی عنوان کرد: تعداد دو هزار و ۳۲۰ مورد تخلفات بازرسی از ۲۱۷ پرونده به‌دست‌آمده که مبلغ این تخلفات دو میلیارد تومان است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با اشاره به ۵۳ مورد گشت مشترک سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با سایر نهاد‌ها بیان کرد: گشت مشترک میان سازمان صنعت، معدن و تجارت با سازمان تعزیرات حکومتی، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم، نیروی انتظامی و اتاق اصناف است که طی این بازرسی با ۱۱ هزار پرونده، مبلغ ۱۳ میلیارد تومان تخلف صورت گرفته است.

وی با تأکید بر لزوم تأمین کالای اساسی و موردنیاز شهروندان در تعطیلات نوروزی یادآورشد: علاوه بر توزیع روزانه ۵۰ تن مرغ گرم، ۲۴۷ تن مرغ منجمد، ۶۵ تن گوشت گوساله منجمد و ۲۷ تن گوشت گرم گوسفندی توزیع‌شده است.

نماینده شهرداری قم نیز با اشاره به بارندگی‌های اخیر و تلاش در جهت اسکان مسافران در اماکن مسقف تصریح کرد: از روز اول نوروز تاکنون تعداد ۴ هزار و ۹۹۶ تخته چادر جهت اسکان در اختیار مسافران قرار داده‌شده است.

وی با تأکید بر پیش‌بینی‌های بارندگی در روز طبیعت یادآورشد: تعداد ۱۵ بوستان از قبیل: بوستان هاشمی، معلم، جوان، بنیادی، نیایش، اطلس، شهریار و شهید آخوندی به‌عنوان محور‌های اصلی شهر در نظر گرفته‌شده است.

سید مهدی حسینی با تأکید بر جلوگیری از اسکان مسافران در بوستان‌ها و هدایت آن‌ها به اماکن مسقف در سطح شهر بیان کرد: تعداد ۷۶۱ سرویس بهداشتی در جاده‌ها و هزار و ۴۲۸ سرویس بهداشتی در سطح شهر در اختیار مسافران قرار دارد.

دبیر کمیته حمل‌ونقل و ترافیک ستاد زائرین استان قم نیز در این جلسه گفت: از تاریخ ۶ فروردین به دلیل افزایش بارندگی در استان، سفر‌ها از ۷ درصد به ۱.۴ درصد کاهش‌یافته است.

وی با تأکید بر کاهش ۱۷ درصدی تصادفات در سطح شهر طی چند روز اخیر خاطرنشان کرد: بیشترین تراکم ترافیک در محور جاده قم به کهک از صبح تا ظهر و جاده کهک به قم از بعدازظهر به بعد یک‌طرفه خواهد شد.

وحید مقدم با اشاره به ظرفیت ۲ هزارنفری پارکینگ رودخانه و بسته شدن این پارکینگ اضافه کرد: جهت در نظر گرفتن رفاه حال زائران بهتر است که مسیر رودخانه در حداقل زمان ممکن بسته شود تا مسافران بتوانند تا حد ممکن از پارکینگ رودخانه استفاده کنند.

فرمانده راهور شهرستان قم نیز در این جلسه با تأکید بربسته شدن مسیر رودخانه گفت: لازم است زائران جهت جلوگیری از واژگونی خودرو‌ها در چند روز اخیر، سرعت مجاز را رعایت کنند.

حمید عرب با اشاره به تعطیلات پیش رو افزود: لازم است که تدبیرات لازم جهت مقابله با آب‌گرفتگی دیده شود و مسیر رودخانه بازشده تا از ایجاد ترافیک در بلوار زائر جلوگیری شود.

حسین امیری قمی مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری قم با اشاره به وظایف نیروی انتظامی تصریح کرد: جهت محافظت از شهروندان در کویر با نیرو‌های سپاه پاسداران اسلامی هماهنگی‌های لازم انجام‌شده که در عمق کویر مستقر خواهند شد.

حسین امیری قمی با اشاره به‌ضرورت اطلاع‌رسانی توسط مدیرکل بحران اضافه کرد: لازم است برابر مصوبه شورای تأمین استان، مسئولیت اطلاع‌رسانی حوادث طبیعی به‌درستی انجام شود تا شهروندان بتوانند با این حوادث به‌درستی مقابله کنند.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری قم با اشاره به اعلام همکاری استانداری با اداره کل مدیریت بحران استان گفت: جهت رفاه حال زائرین در نقشه‌های استان قم که از پیش تهیه‌شده پارکینگ‌های متعدد مشخص‌شده است.

رضا صالحی افزود: تیم‌های تصویربرداری به‌صورت محسوس و نامحسوس از خدمات‌رسانی کلیه نهاد‌ها به زائرین نوروزی گزارش تهیه‌کرده که این گزارش‌ها با دقت بررسی خواهند شد.

انتهای پیام/ح

۲۴۷ تن مرغ منجمد در استان قم توزیع شد/کاهش سفر‌های نوروزی به دلیل افزایش بارندگی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار