مردم استان بوشهر مانند دیگر نقاط کشور به رسم دیرینه سیزدهمین روز سال نو را که روز طبیعت نام دارد، همراه با خانواده و نزدیکان، به دامان طبیعت رفتند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، برخی از مردم صبح زود از خانه بیرون رفته‌اند تا خود را به منطقه‌ای سرسبز و خوش آب و هوا یا کنار دریا برسانند و روز ۱۳ خود را آنجا سپری کنند.

امروز روز در کنار هم بودن خانواده‌هاست و مردم سعی می‌کنند اوقات خوشی را برای همدیگر رقم بزنند.

با توجه به بارش‌های پاییز و زمستان، امسال دشت‌های استان بوشهر سرسبز و باطراوتند و امروز مردم این استان می‌توانند از جلوه‌های طبیعت بیشتر لذت ببرند.

بعضی‌ها به رسم دیرینه سبزه‌ای که برای سفره هفت سین سبز کرده بودند را به آب دریا می‌اندازند یا در دشت رها می‌کنند و برای داشتن سالی پر از خیر و برکت دست به دعا برمی‌دارند.

طبیعت گردی بوشهری‌ها در سیزدهمین روز نوروز/ هوای محیط زیست را داشته باشیم

پس از وزش تندباد و بارش پراکنده باران از بعدازظهر شنبه تا دیشب، هواشناسی استان بوشهر پیش بینی کرده امروز آسمان در بخش‌ها شمالی نیمه ابری باشد، اما در بخش‌های جنوبی بارش پراکنده باران همراه با وزش باد وجود خواهد داشت.

همچنین آب‌های سواحل جنوبی استان تا حدودی مواج است و مردم باید مراقب باشند.

طبق پیش بینی هواشناسی، سامانه بارشی به تدریج بعدازظهر امروز از جنوب استان خارج می‌شود.

طبیعت گردی بوشهری‌ها در سیزدهمین روز نوروز/ هوای محیط زیست را داشته باشیم

اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر هم از مردم خواسته در روز طبیعت هوای محیط زیست را داشته باشند و زباله‌ها را در طبیعت رها نکنند و از شکستن شاخه درختان و روشن گذاشتن آتش بپرهیزند.

طبیعت گردی بوشهری‌ها در سیزدهمین روز نوروز/ هوای محیط زیست را داشته باشیم

پلیس استان بوشهر نیز توصیه کرده که مردم صبورانه رانندگی کنند، مراقب وسایل با ارزش خود باشند، از فرزندان خردسالشان بخواهند در نزدیکی پدر و مادر بازی کنند و بازگشت از طبیعت را به ساعت‌های پایانی روز موکول نکنند تا جاده‌ها شلوغ و رانندگان خسته نشوند.

پلیس همچنین از مردم خواسته است، محل نشستن خود را درنقاط تایید شده و مکان‌هایی که به همین منظور تعیین شده مثل بوستان‌ها انتخاب کنند، از نشستن در لبه دره ها، پرتگاه‌ها و کنار رود‌ها خودداری کنند، از حضور در زمین‌هایی که پوشش گیاهی انبوهی دارد و شناخت کافی نسبت به آن ندارید بپرهیزند زیرا احتمال وجود حیوانات وحشی و چاه و گودال و سقوط در آن وجود دارد و در این روز بیشتر مراقب افراد سالخورده باشند.

انتهای پیام/ک

بوشهری‌ها مهمان طبیعت شدند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.