رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از آسیب ۲۲ هزار هکتار اراضی شامل باغات و مزارع به‌دلیل بارندگی‌های شدید و سیلاب خبرداد.

آسیب ۲۲ هزار هکتار اراضی کشاورزی از سیلبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان ،منصور رضوانی جلال رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از آسیب ۲۲ هزار هکتار اراضی شامل باغات و مزارع به‌دلیل بارندگی‌های شدید و سیلاب خبرداد و گفت: ۴۴۰ جایگاه دام، ۸۶ رشته قنات و ۷۰ مورد استخر پرورش ماهی نیز تخریب شده‌اند.

وی با اشاره به بارندگی‌های شدید و بروز سیلاب در برخی از مناطق استان، مطرح کرد: بر اساس برآورد‌های اولیه تا شب گذشته، میزان خسارت به باغات، دام، قنات و استخر‌های پرورش ماهی، ۲۴۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان  در رابطه با تاثیر سیل بر محصولات کشاورزی و دامی نیز اظهار کرد: تا زمان فروکش کردن کامل سیلاب در زمین‌های زراعتی، هیچ‌گونه پیش‌بینی دقیق درمورد کاهش و یا افزایش محصولات کشاورزی در استان امکان پذیر نیست.

رضوانی جلال از سرکشی، رسیدگی و مراقبت دقیق نیرو‌های جهادکشاورزی به باغات، مزارع، دام‌ها و استخر‌های پرورش ماهی خبرداد و افزود: از کشاورزان محترم تقاضا می‌شود تا اتمام سرکشی‌ها نهایت همکاری و صبر را با همکاران جهادکشاورزی داشته باشند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان بابیان اینکه میزان تمامی خسارات واردشده بر محصولات دامی و کشاورزی به مدیریت ستاد بحران کشور ارسال شده است، مطرح کرد: پس از برآورد و بررسی‌های دقیق ستادبکران کشور، میزان و نحوه تسهیلات قابل پرداخت به کشاورزان مشخص خواهد شد.

انتهای پیام/د.ا

خسارت ۲۴۰ میلیارد تومانی سیل در بخش کشاورزی

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار