معاون راهداری اداره کل راهداری، حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: راهداران در پی بارش‌های روز گذشته ۵ هزار و ۱۰۰ کیلومتر از جاده‌های ارتباطی این استان را برفروبی کردند.

معاون راهداری اداره کل راهداری، حمل و نقل جاده‌ای کردستان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، گفت: با توجه به بارش برف و باران که از چند روز گذشته به صورت پراکنده در مناطقی از این استان آغاز شده، با تلاش راهداران و برفروبی جاده ها، اکنون تمام محور‌های ارتباطی باز و تردد در آن‌ها جریان دارد.

رامبد نوذری بیان کرد: با تلاش شبانه روزی پرسنل راهداری تمامی راه‌های روستایی که در پی بارش سنگین برف مسدود شده بود در کمتر از ۲۴ ساعت بدون کمک از بخش‌های خصوصی و تنها با ماشین آلات راهداری بازگشایی شد.

وی در مورد ریزش سنگین کوه در محور صلوات آباد که ساعت ۲ بامداد امروز اتفاق افتاده بود گفت: با تلاش همکاران راهداری مسیرکامل پاکسازی شده است.

معاون راهداری اداره کل راهداری، حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: از ۵۲ محور اصلی موجود در استان ۳۱ محور آن دارای بارش برف بوده است که در این محور‌ها ۱۱۵ دستگاه ماشین آلات با ۲۰۰ نفر نیروی راهداری در حال فعالیت هستند.

نوذری افزود: توانسته ایم ۱۲ مقطع از این مسیر‌ها را  طی ۱۲ مرتبه ریزش برداری و حدود ۴ هزارو ۷۲۰ کیلومتر باند را برف روبی کنیم.

وی به اسقرار ۱۶ دستگاه ماشین آلات برف روبی در مسیر‌های روستایی نیز اشاره کرد و افزود: ۳۸۰ کیلومترباند در راه روستایی نیز برف روبی شده است.

وی در ادامه گفت: با توجه به وضعیت توپوگرافی و مستعد بودن کو‌ها درمحور سنندج به دهگلان و گردنه صلوات آباد مردم تا پایان بارنذگی‌ها از توقف در این محور‌ها جدآ خودداری کنند.

استان کردستان در یک منطقه سرد و کوهستانی واقع شده و هر سال بارش باران در این استان از اوایل پاییز شروع می‌شود.

همچنین جاده‌های بین شهری این استان دارای ۳۸ گردنه برفگیر و جاده‌های روستایی نیز دارای ۶۶ گردنه برفگیر است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.