عبدالله: انتخابات را نباید به روند صلح گره زد/ تشکیل حکومت موقت شایعه است

رئیس اجرایی دولت افغانستان تصریح کرد که انتخابات و صلح با طالبان باید به موازات هم پیش برود و یکی فدای دیگری نشود.

عبدالله: انتخابات را نباید به روند صلح گره زد/ تشکیل حکومت موقت شایعه استبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی دولت افغانستان تاکید کرد که انتخابات ریاست جمهوری را نباید به روند صلح با طالبان گره زد.

رئیس اجرایی دولت افغانستان اظهار داشت: گمانه زنی ها درباره تشکیل حکومت موقت شایعه است؛ تشکیل حکومت موقت برای یک هدف زودگذر به سود مردم افغانستان نیست و البته در این زمینه گفتگویی هم انجام نشده است.

عبدالله درباره مذاکرات صلح نیز بیان داشت: در روزهای اخیر فعالیت‌هایی در عرصه متمرکز شدن مذاکرات صلح با طالبان انجام شده است؛ بنابراین شخصیت‌های سیاسی باید از نظام کنونی و خواسته‌های مردم نمایندگی کنند.

وی با تاکید بر حضور همه طرف ها در هیات مذاکره کننده با طالبان گفت: تعیین سرنوشت مردم توسط خود مردم از خطوط اساسی در مذاکرات صلح است.

رئیس اجرایی دولت افغانستان با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری و همزمانی آن با نشست های صلح افغانستان تصریح کرد: «نباید روند انتخابات را با روند صلح گره بزنیم و بسیار مهم است که هر دو روند در جای خودش به سرانجام برسد».

وی از تمام نهادهای دولتی خواست تا با کمیسیون های انتخاباتی برای برگزاری انتخابات آزاد و عادلانه همکاری کنند.

عبدالله تاکید کرد که در سطح همکاری نهادهای امنیتی و نیروهای ناتو تغییری ایجاد نشده است و کاهش احتمالی نیروهای خارجی به معنای قطع همکاری نخواهد بود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.