فرمانده هوانیروز ارتش گفت: همزمان با شرایط و مشکلات پیش آمده در استان لرستان، بالگرد‌ها به منظور امداد رسانی به خانواده‌ها و جابه جایی مصدومان، مجبور به فرود در مناطق صعب العبور و دره‌ها شدند.


فرود بالگرد‌های ارتش در مناطق صعب و العبور به منظور امداد رسانی به مردم آسیب دیده لرستان/ نجات کودک ۳۵ روزه از مرگ حتمی توسط امدادگران هوانیروزامیر سرتیپ یوسف قربانی، فرمانده هوانیروز ارتش در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره روند امداد رسانی هوانیروز ارتش در مناطق سیل زده اظهار کرد: اقدامات امداد رسانی هوانیروز ارتش از زمان سیل استان گلستان آغاز و تاکنون نیز ادامه دارد.

وی با بیان اینکه بالگرد‌های هوانیروز ارتش بلافاصله به یاری مردم شریف استان لرستان شتافتند، ادامه داد: بالگرد‌های هوانیروز از صبح دیروز تا ساعت ۷ بعدازظهر با ۵ فروند بالگرد ۲۱۴ و ۲ فروند شینوک عملیات امدادرسانی را آغاز کردند.

فرمانده هوانیروز ارتش با بیان اینکه در استان خوزستان ۳ فروند بالگرد برای امدادرسانی اعزام کردیم، اضافه کرد: همچنین در استان‌های کرمانشاه ۳ فروند و۴ فروند دیگر به استان‌های ایلام، چهارمحال و بختیاری و گرگان اعزام کردیم که در مجموع ۲۲ فروند هلی کوپتر در حال انجام ماموریت در مناطق سیل زده هستند.

امیر سرتیپ قربانی تصریح کرد: در مجموع این ماموریت‌ها تاکنون با ۹۰ ساعت پرواز و ۱۸۰ سورتی پرواز، ۴۰۸ نفر جابجا و ۲۴ تن بار و آذوقه را جابجا کردیم. همچنین در روستا‌هایی که در معرض سیل و آبگرفتگی بودند و همچنین جابجایی مصدومین با بالگرد‌های شینوک و ۲۱۴ امداد رسانی انجام شده است.

وی با بیان اینکه بالگرد‌های هوانیروز ارتش یکسره مشغول امدادرسانی در مناطق سیل زده هستند، خاطر نشان کرد: باتوجه به شرایط پیش آمده در استان لرستان مجبور شدیم در مناطق صعب العبور و دره‌ها فرود آمده و به امداد رسانی به خانواده‌ها و جابجایی مصدومین بپردازیم.

فرمانده هوانیروز ارتش با بیان اینکه سیل اخیر در استان لرستان راه‌های ارتباطی را قطع کرده بود، ادامه داد: بالگرد‌های شینوک هوانیروز ارتش به دلیل حفظ جان مردم و امدادرسانی به آن‌ها در مکان‌های خطرناک و حساس فرود آمدند.

وی به حضور امیر سرتیپ حیدری در منطقه اشاره کرد و گفت: فرمانده نیروی زمینی ارتش تمامی موارد را رصد کردند و دستورات وی کاملا اجرا شد.

امیر سرتیپ قربانی با اشاره به نیرو‌های عملیاتی هوانیروز ارتش در مناطق سیل زده استان لرستان اظهار کرد: کادر پروازی بالگرد‌های ما را نیرو‌های هوانیروز، تیپ ۶۵ نوهد و تیپ ۳۵ قرارگاه عملیاتی غرب تشکیل می‌دهند و با تمام توان به سیل زدگان استان لرستان امدادرسانی می‌کنند.

وی درباره اقدام بارز هوانیروز ارتش در مناطق سیل زده استان لرستان گفت: صبح دیروز بالگرد هوانیروز با حضور در یکی از روستا‌های منطقه کودک ۳۵ روزه‌ای را از مرگ حتمی نجات داد، به طوری که با حضور در یک منطقه صعب العبور و با انتقال وی به فرودگاه خرم آباد و سپس مرکز درمانی، جان آن کودک را نجات دادند.

امیر سرتیپ قربانی ادامه داد: اقدام بارز دیگر هوانیروز ارتش نشست و برخاست بالگرد‌های هوانیروز در مناطق سخت و خطرناک بود و ما نیز به خاطر مردم و امدادرسانی و کمک به آن‌ها خدمت می‌کنیم.

وی به تعامل با نهاد‌ها در امدادرسانی در مناطق سیل زده استان لرستان اشاره کرد و افزود: هماهنگی خوب پروازی بین نهاد‌های امدادرسان در منطقه وجود دارد و مدیریت خوبی در تقسیم بالگرد‌ها و ماموریت آن‌ها صورت گرفته که بسیار موثر و منحصر به فرد است و در حال حاضر آرامش نسبی اولیه به مردم شریف لرستان بازگشته است.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار سیاسی ، لرستان ، سیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۲ ۱۴ فروردين ۱۳۹۸
ارتش اگر خدمتی انجام می دهد برای ر ضای خدا وخدمت به مردم است .
Canada
ناشناس
۲۰:۰۷ ۱۴ فروردين ۱۳۹۸
قبول داشته باشید .در یک زمان چندین استان در گیر سیل بودند .واقعا سپاه .ارتش .پاسداران .همه و همه خسته نباشند .
محدودیت هایی هم داشته اند .کشور زیبای ایران زمین کوهستانی است .و مشکلات خودش را داره
ممنون .خسته نباشید .همه مردم یکدل کمک مالی به هم وطن ها کنند .وسایل اضافی خود را ببخشند .تا دست کسی را بگیرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۶ ۱۴ فروردين ۱۳۹۸
واقعادرودبه شرفتان ای ارتشیان بی ادعاوقتی تواون شرایط بالگردهوانیروزارتش دیدم اشک شوق ریختیم تواون شرایط سخت اصلافکرنمیکردم بتونه بالگردبشینه باشجاعت وجسارت نشست موادغذایی دادوبیماران سوارکردازتمامی پرسنل ارتش وخلبان شجاع سپاسگذاریم خانواده پرسنل ارتش به داشتن چنین همسران فداروشجاع افتخارکنید
Iran (Islamic Republic of)
طاهاشفیعی
۱۵:۰۳ ۱۴ فروردين ۱۳۹۸
بی نهایت از مجاهدت ها وتلاشهای مخلصانه ی این ارتش انقلابی ومردمی،ممنون وشکرگزار خدای متعالیم...
انشاءالله که اجر این سربازی حضرت ولیعصرارواحناله فداء و ولایت ،سربلندی وحسن عاقبتتان باشد،آمین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۳ ۱۴ فروردين ۱۳۹۸
ارتشیان بی ادعا خدا پشت و پناهتان
Iran (Islamic Republic of)
م.
۱۲:۳۰ ۱۴ فروردين ۱۳۹۸
خداوند اجر و پاداش این فداکاری را به شما عزیزان خواهد داد.
Iran (Islamic Republic of)
هموطن
۱۰:۲۱ ۱۴ فروردين ۱۳۹۸
با سلام.
خسته نباشید و خدا قوت ارتش همیشه قهرمان
آخرین اخبار