«دروغ آوریل» دولت افغانستان به خبرنگاران!

پس از گذشت 15 روز از روز ملی خبرنگار در افغانستان، اشرف غنی، رئیس جمهور این کشور محفلی را برای تقدیر از خبرنگاران برگزار کرد اما در نهایت، مدال‌ها و تقدیرنامه‌ها به مقامات نظامی و غیرنظامی دولتی رسید.

«دروغ آوریل» دولت افغانستان برای خبرنگاران!به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، پس از گذشت 15 روز از روز ملی خبرنگار در افغانستان، اشرف غنی، رئیس جمهور این کشور محفلی را برای تقدیر از خبرنگاران برگزار کرد اما در نهایت، مدال‌ها و تقدیرنامه‌ها به مقامات نظامی و غیرنظامی دولتی رسید.

ریاست جمهوری افغانستان برای شرکت در این برنامه شماری از خبرنگاران و مسئولان رسانه‌ای را دعوت کرده بود و به خبرنگاران گفته شده بود که قرار است از آن‌ها به دلیل تلاش برای حمایت از آزادی بیان تقدیر بعمل آید اما در نهایت به جای خبرنگاران مقامات نظامی و غیرنظامی دولتی در این مراسم مورد تقدیر قرار گرفتند.

این موضوع اعتراض خبرنگاران را در پی داشت و از مقامات ارگ درباره چگونگی ساز و کار انتخاب افراد و تفویض مدال و تقدیرنامه جویا شدند اما مقامات دولتی دلیل این موضوع را نبود وقت کافی برای مراسم اعطای مدال عنوان کردند.

خبرنگاران معترض اظهار داشتند که این کار توهین به آن‌ها بوده و در نخستین روز از ماه آوریل رئیس جمهور افغانستان در مراسمی که برای برگزاری از جایگاه خبرنگاران بوده است از مقامات دولتی تقدیر کرده و به اصطلاح دروغ آوریل به کار برده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.