استاندار خراسان شمالی گفت: سیل اخیر بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان به استان خسارت وارد کرد که بیشتر این خسارت‌ها در بخش راه‌های روستایی و ابنیه‌های مربوط است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، محمدعلی شجاعی استاندار خراسان شمالی در بازدید از مناطق سیل‌زده شهرستان راز و جرگلان هدف از این بازدید‌ها و ارائه گزارش‌ها تعیین اولویت‌های استان برای برنامه‌ریزی و انجام اقدامات اجرایی است ، گفت: سیل اخیر بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان به استان خسارت وارد کرد که بیشتر این خسارت‌ها در بخش راه‌های روستایی و ابنیه‌های مربوط است. 

وی پس از استماع مشکلات و درخواست‌های مردمی افزود: خسارت واردشده به حوزه دام در استان باید به‌درستی جمع‌بندی شود.

استاندار خراسان شمالی گفت: مهم‌ترین نگرانی سیل‌زدگان روستایی دام‌هایشان بود و برخی از این روستاییان حاضر نبودند منازل خود را بدون دام‌هایشان ترک کنند که این دغدغه به سمع مسئولان کشوری رسانده شده است.

شجاعی اظهار کرد: تلاش داریم با مقاوم‌سازی محل نگهداری دام روستاییان که سرمایه زندگی آنان است از نگرانی‌های استان در بروز بحران‌های احتمالی در آینده کاسته شود.

شجاعی بیان کرد: سرجمع خسارت سیل اخیر به بخش‌های مختلف استان به مرکز ارسال‌شده است و پس از تأیید و تخصیص توزیع اعتبارات آغاز می‌شود.

وی با حضور در روستای یکه سعود از توابع شهرستان راز و جرگلان با قدردانی از حضور علمای اهل سنت که در بحران اخیر در کنار مسئولان استان بودند، اظهار کرد: اجازه ساخت خانه خشت و گلی نخواهیم داد و مردم منطقه برای دریافت تسهیلات و امکانات دولتی و ساخت خانه با مصالح استاندارد اقدام کنند و همچنین تلاش داریم مردم استان از کمک‌های بلاعوض و تسهیلات دولتی برای مقاوم‌سازی منازل روستایی بهره‌مند شوند.

استاندار خراسان شمالی گفت: اقلام موردنیاز مردم در مناطق سیل‌زده مانند نان باید توسط بخشداران تهیه و در اختیار آنان قرار گیرد.

وی افزود: تلاش داریم به‌سرعت نیاز‌های مردم سیل‌زده را تأمین کنیم که با هم‌افزایی و وحدت رویه ایجادشده در این بخش به خوبی عمل کردیم.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی گفت: شنبه هفته آینده برنامه جامع برآورد میزان خسارت سیل به بخش‌های مختلف استان تهیه می‌شود تا بر اساس آن برنامه‌ها و اقدامات اجرایی آغاز شود.

شجاعی در ادامه از روستای گرکز از توابع شهرستان راز و جرگلان نیز بازدید کرد و در این بازدیدکرد و افزود: ایجاد راه‌های دسترسی روستایی و ابنیه‌های مربوط و بازسازی و مقاوم‌سازی منازل و محل نگهداری دام روستاییان از مهمترین نیاز‌های استان برای تأمین زیرساخت‌ها است.

وی با بیان این که مشکل قطع دسترسی راه‌های روستایی به‌طور موقت حل‌شده و تلاش داریم با برنامه‌ریزی این مشکل به‌طور دائم حل شود، گفت: هزینه‌ها برای ایجاد راه‌های دسترسی و ابنیه‌های مربوط مانند پل‌ها در مسیر‌هایی خواهد بود که چندین روستا را به هم وصل کند.

انتهای پیام / ب 

بازدید استاندار خراسان شمالی از مناطق سیل زده شهرستان راز و جرگلان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.