مدیر جهاد کشاورزی نهاوند گفت: بارندگی‌ باران و برف بیش از ۶۲۰ میلیارد ریال به بخش زراعت، باغبانی و دامداری نهاوند خسارت وارد کرد.

حسین خردمند  مدیر جهاد کشاورزی نهاوند  در گفت و گوی اختصاصی با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان ،اظهار داشت: تا این لحظه بارندگی باران و برف بهاره به ۱۱۰۰ هکتار از مزارع و باغهای نهاوند خسارت ۶۰ تا ۱۰۰درصدی وارد کرده است.

وی گفت: بارندگی‌های سیل‌آسا که شامل باران و برف بی سابقه در نهاوند بود باعث جاری شدن سیلاب و آبگرفتگی شدید زمین‌های کشاورری بندهای آبخیزداری، محصولات زراعی، راه‌های ارتباطی بین مزارع، پل‌های کشاورزی، تاسیسات زیربنایی بخش کشاورزی و واحدهای دامی و خسارت به مردم شد.

وی افزود: فقط بارش سنگین برف آبکی باعث شکسته شدن درختان میوه شامل زردآلو، هلو، گردو، گلابی، بادام، سیب و گیلاس در سطح ۱۰۰هکتار بود که فقط ۱۰هکتار آن در روستای تکه بخش مرکزی است.

خردمندبا اشاره به اینکه آبگرفتگی اراضی کشاورزی عمدتا به محصولات گندم، کلزا و چغندر خسارت وارد کرده است اظهار داشت: با توجه به حجم آبگرفتگی و جاری شدن سیل که در سطح بیش از ۱۱۰۰ هکتار از اراضی اتفاق افتاده میزان این خسارت تاکنون ۶۲۰ میلیارد ریال بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند بیان کرد: در بخش زراعی فقط ۶۰۰هکتار زمین مربوط به ۱۸ روستای بخش خزل، زرین دشت، گیان و مرکزی بوده است.

وی افزود: در این بارش‌ها علاوه بر خسارت سنگین به زمین‌ها و محصولات زراعی بیش از ۱۶ واحد دامی سنتی شامل اصطبل و طویله نیز خسارت دیدند که بیشترین آنها در ۳ روستای برجک، عشوند و بانسره در بخش مرکزی بوده که عمدتا قدیمی ساز هستند.

خردمند گفت: خسارت‌های سایر بخش‌های کشاورزی این شهرستان مانند شیلات و دامپروری و سرمازدگی هنوز بر آورد نشده است و ۳تیم کارشناسی به صورت آماده باش در سطح منطقه هستند.

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند اظهار داشت: تاکنون ۱۷دهنه پل بین روستایی که دچار آسیب و یا تخریب شده است، شناسایی شده اما هنوز خسارت آن اعلام نشده است و پس از تعیین میزان خسارت متعاقبا اعلام می‌شود.

وی بیان کرد: از همه دهیاران،کشاورزان، باغداران وافرادمرتبط با بخشهای مختلف کشاورزی و تولید خواست میزان خسارت خود را همراه با مستندات شامل عکس و فیلم تا دو روز آینده تحویل اداره جهاد کشاورزی شهرستان و مراکز خدمات دهند.

انتهای پیام / ا

بارندگی اخیر به بخش کشاورزی نهاوند خسارت وارد کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.