رئیس بسیج سازندگی استان اصفهان گفت:۷ استان مسئولیت امدادرسانی به مردم سیل‌زده استان گلستان را بر عهده گرفتند که امدادرسانی به روستا‌های شهر آق‌قلا به بسیج سازندگی استان اصفهان واگذار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،احسان‌الله رضاپور رئیس بسیج سازندگی استان اصفهان با اشاره به امدادرسانی به مناطق سیل‌زده استان گلستان اظهار داشت: ۷ استان مسئولیت امدادرسانی به مردم سیل‌زده استان گلستان را بر عهده گرفتند که امدادرسانی به روستا‌های شهر آق‌قلا به بسیج سازندگی استان اصفهان واگذار شد.

وی افزود: از همان روز‌های نخستین سیل در گلستان، سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان با یکصد و پنجاه نفر نیروی جهادی وارد عمل شد.

رئیس بسیج سازندگی استان اصفهان با بیان اینکه این سازمان در ابتدا ۱۶ روستای شهر آق‌قلا را تحویل گرفت، اظهار داشت: این تعداد در حال حاضر به ۲۲ روستا افزایش یافته و نیرو‌ها با حداکثر توان خود در حال خدمت‌رسانی هستند.

وی ادامه داد: ۹ فقره لجن‌کش، چندین دستگاه کف‌کش و امکانات اولیه از جمله بیل، پارو و تی به آن مناطق ارسال شده است.

رضاپور تصریح کرد: تاکنون نزدیک به ۱۰ روستا پاکسازی شده و به وضعیت مطلوب رسیدند، مابقی روستا‌ها نیاز به کمک‌رسانی و لجن‌کشی دارند که نیرو‌ها در حال انجام هستند.

وی با اشاره به پیش‌بینی زمان تکمیل پروژه پاکسازی و امدادرسانی به روستا‌های آق‌قلا اظهار داشت: با توجه به فروکش کردن آب و بهبود وضعیت نسبت به قبل ظرف ۷ تا ۸ روز آینده بتوانیم روستا‌ها را پاکسازی و تحویل بدهیم.

رئیس بسیج سازندگی استان اصفهان افزود: در بحث خدمات‌رسانی از توزیع ارزاق و مایحتاج مردم و همچنین در بحث امدادرسانی در پاکسازی و لایروبی مناطق و منازل روستا‌های آق‌قلا، نیرو‌های جهادی بسیج سازندگی استان اصفهان اقدامات و کار‌های زیادی را به نحو مطلوب انجام دادند.

وی خاطرنشان کرد: پیشنهاد ورود به استان لرستان را هم داده‌ایم، ولی با توجه به مشکل ورود نیروی انسانی به آنجا، منتظر دستور هستیم، ولی یک تریلی کانتینر کمک‌های امدادی و ارزاق، خشکبار، آب معدنی و کنسروجات به استان لرستان ارسال شده است.

انتهای پیام/م 

 

امدادرسانی بسیج سازندگی استان اصفهان به شهر سیل زده آق قلا

برچسب ها: سپاه پاسداران ، سیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.