رئیس جهاد کشاورزی نهاوند گفت: بارش برف و باران سیل آسای نهاوند در فروردین ماه امسال بیش ازیک میلیون بچه ماهی قزل آلای نهاوند را تلف کرد.

سیلاب یک میلیون  بچه ماهی قزل آلای نهاوند را تلف کردحسین خردمندرئیس جهاد کشاورزی نهاوند در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان در همدان اظهار داشت: بارش شدید باران و برف به مدت ۴۸ ساعت در نهاوند و به خصوص منطقه رودخانه گاماسیاب که مزارع اصلی پرورش ماهی در نهاوند است باعث تلف شدن بیش از یک میلیون  بچه ماهی قزل آلا شد.
وی گفت: حداقل ۳واحد پرورش ماهی نهاوند بین ۵۰ تا ۱۰۰درصد خسارت دیده اند و بیش ازیک میلیون  بچه ماهی درشهرستان نهاوند تلف شده است.
خردمند افزود: بر اثر این تند بارش‌ها و سیلاب بیش از یک میلیون بچه ماهی در واحد‌های پرورش ماهی نهاوند تلف شدند و  بیش از ۲۶۰میلیون تومان به این واحد پرورش ماهی ضرر وارد شد.
مدیر جهاد کشاورزی نهاوند اظهار داشت: بارندگی باران و برف بیش از ۶۲۰ میلیارد ریال به بخش زراعت، باغبانی و دامداری وشیلات نهاوند خسارت وارد کرد.

وی بیان کرد: تا این لحظه بارندگی باران و برف بهاره به ۱۱۰۰ هکتار از مزارع و باغ‌های نهاوند خسارت ۵۰تا ۱۰۰درصدی وارد کرده است.
انتهای پیام/س

خسارت سیل به ماهیان نهاوند

برچسب ها: سیلاب ، مدیریت بحران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.