وزیر کشور با بیان اینکه خطر سیل حدود ۴۰۰ هزار نفر در نقاط شهری و روستایی خوزستان را تهدید می‌کند، گفت: ضامن می‌شوم خسارات سیل زدگان از سوی دولت پرداخت شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور در حاشیه شورای تامین و شورای هماهنگی مدیریت بحران استان خوزستان که عصر امروز به صورت همزمان در مرکز کنترل حوادث مدیریت بحران استان برگزار شد گفت: در سفر به خوزستان، پس از بازدید از مناطق مختلف استان و مشاهده شرایط جغرافیایی و محیطی سیل، جلسه مشترک تامین و شورای هماهنگی ستاد مدیریت بحران با حضور دستگاه‌های مختلف برگزار گردید و در این جلسه مقرر شد در سطح وسیعی آمادگی در منطقه ایجاد شود.

وی با تاکید بر اینکه باید برای حداقل خسارت و حداقل تهدید بالاترین پیش بینی و بالاترین تضمین را ایجاد نماییم بیان داشت: در این استان اصلا نباید خطر پذیری را پذیرفت و بنا را بر نبود حادثه گذاشت، حتی اگر ۵ درصد احتمال وقوع یک حادثه باشد، باید برای آن پیش بینی داشته باشیم.

رحمانی فضلی با اشاره به اینکه بنا شد برای هر استانی یک استان معین مشخص شود اظهار کرد: استان‌های معین برای آمادگی کامل این شرایط بسیار اهمیت دارد.

این مقام عالی رتبه کشوری افزود: امکانات، ماشین آلات، تجهیزات، نیروی انسانی و... همگی در هدایت و فرماندهی استاندار باید قرار گیرند و هر گاه تقاضا کرد به کمک مردم بیاید.

وزیر کشور با اشاره به مدیریت سیلاب‌ها در استان خوزستان اذعان داشت: با پخش سیلاب در دشت و هم با منفجر کردن کانال‌ها و هدایت آب به هور، مدیریت استان موفق شده صیانت خوبی برای حمیدیه، سوسنگرد، بستان و باقی شهر‌ها داشته باشد، البته مردم به زحمت افتادند و تعداد زیادی از روستا‌های خوزستان تخلیه شد.

ضامن پرداخت خسارات سیل زدگان می‌شوم

عبدالرضا رحمانی فضلی تاکید کرد: من ضامن پرداخت خسارات سیل زدگان از سوی دولت می‌شوم و آن را پیگیری می‌کنم.

وی بیان کرد: دولت خسارت‌های مردم را از ابعاد مختلف می‌بیند و به طور قطع آن‌ها را پرداخت خواهد کرد.

رحمانی فضلی اذعان داشت: درحال حاضر ما بین بد و بدتر در حال تصمیم گیری هستیم، نه بین خوب و بد! برای همین در شرایط بد هم هزینه داریم و مردم هزینه می‌دهند، اما همه تلاش‌ها برای مردم است.

وزیر کشور تصریح کرد: در شرایط کنونی باید مشارکت و همدلی افزایش پیدا کند و از شایعه پراکنی بی مورد که آسیب روحی ایجاد می‌کند دوری شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.