مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به ارسال خون از سایر نقاط کشور و استقبال خوب مردم در اهدای خون اکنون مشکل کمبود خون در استان برطرف شده است.

کمبود خون سیستان و بلوچستان مرتفع شدبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، دکتر سهیلا خسروی مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان اظهار داشت: از ۲۵ اسفند تا ۱۴ فروردین با مراجعه سه هزار و ۱۷۶ نفر داوطلب اهدا خون ۲ هزار و ۵۷۹ واحد خونگیری انجام شده است.

وی گفت: در این مدت ۶ هزارو ۵۰۷ واحد خون و فرآورده‌های خونی در استان پخش شده است.

مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان افزود: هم اینک با توجه به ارسال خون از سایر نقاط کشور و استقبال مردم استان، کمبود خون رفع شده است، اما با این وجود از شهروندان درخواست داریم برای اهدای خون به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کنند.

وی بیان کرد: روزانه ۴۰۰ واحد خون و فرآورده خونی در استان مصرف می‌شود.

خسروی دارا بودن حداقل ۵۰ کیلوگرم وزن، نداشتن سابقه رفتار پرخطر، پایین نبودن فشار خون، دارا بودن حداقل ۱۸ سال تمام و حداکثر ۶۰ سال تمام، برخورداری از سلامت کامل و مبتلا نبودن به کم خونی را از شرایط لازم برای اهدا کنندگان خون عنوان کرد.

سیستان و بلوچستان بیشترین آمار بیماران تالاسمی را در کشور دارد که بیش از ۶۰ درصد از کل خون اهدایی به این بیماران اختصاص می‌یابد.

از منظر کارشناسان در سیستان و بلوچستان با توجه به ثبت نشدن برخی ازدواج‌ها به صورت رسمی و در نتیجه عدم دریافت مشاوره و انجام نشدن آزمایش‌های قبل از ازدواج و همچنین وجود نگرش‌های منفی در زمینه سقط جنین همچنان روند رو به رشد تعداد مبتلایان به بیماری تالاسمی ماژور ادامه دارد.

انتهای پیام/ع

کمبود خون سیستان و بلوچستان مرتفع شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار