معاون عمرانی وزارت کشور آخرین وضعیت مناطق سیل زده و اقدامات این وزارتخانه را تشریح کرد.


وصل شدن آب و برق و گاز بیشتر شهرها و روستاها/ تخلیه مناطق مورد تهدید از سکنه/ آخرین وضعیت مسیرهای رفت‌وآمد و امدادرسانی به مردممهدی جمالی نژاد معاون عمرانی وزارت کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اقدامات وزارت کشور در استان‌های سیل زده از جمله لرستان، خوزستان، ایلام و گلستان، گفت: تا روز گذشته گاز ۱۶۷ روستا در استان لرستان قطع بوده که تاکنون به جز پنج روستای (چم‌مهر، مورانی، جلگه خلج و دو روستای بخش شاهیوند) قطعی گاز در تمامی روستا‌ها برطرف شده است.

استان لرستان

معاون عمرانی وزارت کشور افزود: در شهرستان پلدختر همچنان ۲۶ روستا با قطعی برق روبرو هستند. لوله انتقال آب شرب به بخشی از معمولان قطع شده است، البته امدادرسانی ادامه دارد. همچنین موکب‌هایی جهت خدمت دهی به آسیب دیدگان در محل مستقر هستند.

وی در خصوص قطعی آب برخی از مناطق استان لرستان گفت: آب ۷۹۶ روستا قطع شده بود که تاکنون اکثر آن‌ها وصل شده است و تنها ۷۴ روستا با قطعی آب روبه‌رو هستند که ظرف ده روز آینده برطرف خواهد شد.

جمالی‌نژاد با اشاره به وجود قطعی برق در استان لرستان افزود: ۶۹۱ روستا با قطعی برق مواجه بودند که در حال حاضر برق ۵۹۸ روستا وصل شده و تنها ۹۳ روستا همچنان در خاموشی به سر می‌برند که امیدواریم تا هفته آینده این مشکل نیز برطرف گردد.

معاون وزیر کشور با بیان اینکه بسیاری از راه‌های روستایی استان لرستان وصل شده است؛ اظهار کرد: ۸۱۶ راه روستایی قطع شده بود که بیشتر آن‌ها اکنون باز شده است؛ ۲۸۹ راه روستایی باقی مانده که در حال بازگشایی است.

جمالی نژاد درباره اقدامات انجام شده در استان خوزستان گفت: تاکنون ۱۱۰ روستا و ۶ شهر تخلیه شده‌اند؛ البته همچنان فرآیند انتقال افراد تحت تأثیر سیل به مکان‌های پیش بینی شده جهت اسکان اضطراری در حال انجام است.

استان ایلام

معاون عمرانی وزارت کشور درباره اقدامات انجام شده استان ایلام نیز افزود: در روستای چم‌شیر از توابع شهرستان سیروان، آب و برق محور‌های ارتباطی کاملا برقرار است. در این بین کشاورزان این روستا درخواست تسریع در اخذ خسارات خود را از وزارت نیرو دارند. در شهر ماژین از توابع شهرستان دره شهر، آب، برق و راه‌های ارتباطی برقرار است. همچنین پل ارتباطی ماژین به پلدختر امروز توسط ارتش نصب می‌شود.

استان گلستان

وی درباره اقدامات مهم در استان گلستان نیز اظهار کرد: امروز در شرق استان شاهد بارندگی هستیم. در شهر آق‌قلا منطقه به ۷ بخش تقسیم شده است. ۵ بخش کاملا تخلیه شده و ۲ بخش به نام‌های کلاه‌آباد و اسلام‌آباد با حدود ۳۰ درصد آب گرفتگی مواجه است؛ همچنین در شمال شرق گمیشان هم حدود ۳۰ درصد آب‌گرفتگی وجود دارد.

جمالی نژاد در ادامه افزود: خدمات زیرساخت شهری به جز در برخی از روستا‌ها برقرار شده است؛ به علاوه تعطیلی مدارس در مدت ۳ روز آینده ادامه دارد. راه ارتباطی به شهرستان معمولان بازگشایی شد که انجام عملیات امدادی را به دیگر روستا و شهرستان‌های این استان افزایش خواهد داد.

جمالی نژاد درباره اقدامات انجام شده در استان گلستان، گفت: ۷۵ درصد از آب گرفتگی در شهر آق قلا و شهر گمیشان تخلیه شده است همچنین کلیه راه‌های ارتباطی در سطح مناطق شهری و روستایی شهر‌های یاد شده باز می‌باشد و فقط راه ارتباطی ۴ روستا مسدود است. به علاوه راه‌های ارتباطی ۳۰ روستا با محدوده ترافیکی برخوردار است.

استان خوزستان

معاون عمرانی وزارت کشور درباره اقدامات خود در استان خوزستان، گفت: با شدت گرفتن دبی رودخانه کرخه، دستور تخلیه کلیه مناطق شهرستان‌های دشت آزادگان شامل ۴ شهر سوسنگرد، بستان ابو حمیظه، کوت سید نعین و روستا‌های تابعه صادر گردید. همچنین شهر رفیع در شهرستان هویزه و شهر حمیدیه از توابع شهرستان حمیدیه دستور تخلیه صادر شد. کلیه مدارس شهرستان‌های اهواز، باوی، کارون، حمیدیه، دشت آزادگان، هویزه و شعیبیه شوشتر ۳ روز تعطیل شدند.

وی ادامه داد: مدارس روستا‌های زاویه دزفول، شهرک بهروزی دزفول، بخش دارخوین و روستا‌های غرب کارون خرمشهر نیز تا دو روز آینده تعطیل می‌باشند، کلیه دانشگاه‌ها در شهرستان اهواز تا ۲۴ فروردین تعطیل خواهند بود.

جمالی نژاد با بیان اینکه مسیر راه آهن خوزستان - اندیمشک همچنان بسته است، گفت: فاضلاب منازل مسکونی در اهواز پس زده و وارد خانه‌های مردم شده است، از روز گذشته نیاز به ۶۰ پمپ قوی در استان خوزستان اعلام شده و مقرر است خسارات کشاورزان استان مربوط به سال ۹۵ پرداخته شود، در این حادثه حجمی از خروجی سد کرخه ۲۲۰۰ به ۲۵۰۰ رسیده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار سیاسی ، لرستان ، سیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار