عضو شورای شهر تهران گفت: به شخصه مسئول سوء استفاده افراد نیستم و باید امنیت مسافران مترو تأمین شود.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد علیخانی عضو شورای شهر تهران در حاشیه اولین جلسه شورای شهر تهران پیرامون موضوعات به وجود آمده درباره خط ۶ مترو تهران اظهار کرد: در ابتدا شورای شهر وظیفه نظارتی خود را به خوبی انجام نداد، اما با پیگیری‌های صورت گرفته توانستیم یک سری از ایرادات مهم خط ۶ مترو تهران را برطرف کنیم.

وی افزود: یکی از این ایرادات نبود هواکش به تعداد کافی در ۹ کیلومتر خط ۶ مترو تهران است که با پیگیری‌های صورت گرفته شهردار تهران در نامه کتبی خود ضمانت تأمین امنیت این ۹ کیلومتر از خط ۶ مترو را بر عهده گرفت و در پاسخ به این ایراد گفت: به علت فاصله ۳۰ دقیقه‌ای حرکت قطار‌ها در این خط، مشکلی از بابت تهویه هوا وجود ندارد.

محمد علیخانی ادامه داد: این دلیل نمی‌شود که به واسطه حرکت ۳۰ دقیقه‌ای قطار‌ها بخواهیم بگوییم اتفاقی نمی‌افتد.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: در کشور‌هایی مانند فرانسه و روسیه شاهد بودیم که علی رغم امکانات گسترده حمل و نقل عمومی اما در بخش مترو باز هم با یک آتش سوزی تلفات انسانی داشتند، اما باید گفت که اگر آتش سوزی در این ۹ کیلومتر اتفاق بیفتد، چه فاجعه‌ای رخ خواهد داد؟

علیخانی ادامه داد: برخی به ما انتقاد کردند که اظهار نظر ما موجب سوء استفاده برخی از نهاد‌ها و سازمان‌ها می‌شود، اما باید به آن‌ها پاسخ داد که من به شخصه مسئول سوء استفاده افراد نیستم و باید امنیت مسافران مترو تأمین شود.


بیشتر بخوانید: پاسخ شهردار تهران به منتقدان: خط ۶ مترو ایمن است+ سند


وی افزود: اگر با کمی تأخیر خط 6 مترو افتتاح می‌شد، بسیاری از معایب رفع می‌شد و تمام تلاش ما این بود که مدیریت شهری و شخص شهردار مسئولیت امنیت جان مسافران را بر عهده گیرند که این مسئولیت پذیری اتفاق خوبی در حوزه مدیریت تهران بوده است و در خط ۶ مترو زحمات بسیاری کشیده شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: شهرداری تهران ، مترو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۰ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
این همون خطی نیست که قالیباف ساخت ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۰ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
چي شده اين خط 6؟
آخرین اخبار