استاندار کردستان در دیدار با رئیس دانشگاه با اشاره به سفر یک روزه رئیس جمهوربه استان کردستان یکی از خواسته‌ها در این سفر را افزایش تعداد ۲۰ رشته در مقطع PHD عنوان کرد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، رئیس و مسئولین دانشگاه کردستان در دیدار خود با استاندار کردستان که در استانداری برگزار شد، از کمبودها و کاستی ها و نیز از پتانسیل ها و نقاط قوت دانشگاه کردستان سخنانی رامطرح کردند.

در این دیدار استاندار کردستان ازسفر رئیس جمهور به استان خبر داد وگفت: ضروری است تا پیش از سفر رئیس جمهور به استان، دانشگاهیان کردستان براساس ظرفیت‌ها و توانایی دانشگاه، آنچه راکه نیاز دارند به صورت جامع و کامل آماده کرده تا در دیداربا رئیس جمهور مطرح شود.

به گفته بهمن مرادنیا، یکی از موضوعات مهمی که باید به آن پرداخته شود افزایش تعداد رشته‌های PHD وهمچنین گسترش زیرساخت‌ها در دانشگاه است.

وی با اشاره به اینکه یکی ازخواسته‌ها دراین سفر افزایش تعداد ۲۰ رشته PHD است، گفت: بایدپیش از این سفر نیازسنجی دراستان صورت گیرد تا رشته‌هایی که در استان ضروری است شناسایی شود.

استاندار کردستان تصریح کرد: متاسفانه فاصله دانشگاه و بخش اجرایی استان بسیار زیاد است و بی شک دوطرف این ماجرا نسبت به استان خود احساس مسئولیت دارند و لازم است تا با برقراری ارتباطی دوسویه این فاصله و شکاف برطرف شودو استان کردستان به جایگاه واقعی خود برسد.

مرادنیا با بیان اینکه زیرساخت‌های دانشگاه کردستان مناسب نیست، اظهار داشت: دانشگاه کردستان از لحاظ محوطه سازی و تعداد ساختمان ضعیف است و مهجور واقع شده است.

درادامه این دیدار نیزپرفسور رحمت صادقی نیز با اشاره به تدوین برنامه استراتژیک دانشگاه افزود: ضروری است تا بخش اجرایی و همچنین شورا‌های استان ازبرنامه و نقطه نظرات دانشگاهیان استفاده کنند تا از شکاف مابین دانشگاه و بخش اجرایی کاسته شود.

پرفسور صادقی  افزود: دانشگاه کردستان با بیش از ۳۶۰ نفرهیأت علمی، میتواند قدم مثبتی در زمینه‌های مختلف بردارد و لازم است از تخصص این افراد در شورا‌های مختلف استفاده شود.

وی اذعان داشت: متاسفانه در دانشگاه کردستان باکمبود بودجه دست به گریبانیم و این موجب شده است تا در توسعه دانشگاه بامشکل مواجه شویم و ازلحاظ نسبت جمعیت دانشگاهی جزو استان‌های آخر در رتبه بندی دانشگاه ها هستیم.

وی افزود: استان همدان ۱۲ دانشگاه دارد و استان کردستان با این میزان جمعیت تنها دو دانشگاه در سنندج و بیجار دارد و با این امکانات و بودجه نیز به صلاح نیست آن را افزایش دهیم.

پرفسور صادقی اظهار داشت: وجود نیرو‌های متخصص و مدیریت در کنار یکدیگر قدرت و ثروت می‌آفریند و مدیران استانی با تجربه اساتید دانشگاهی میتوانند در توسعه استان نقش مهمی را ایفا کنند.

وی درپایان با ابراز امیدواری از ورود دانشجویان خارجی به استان کردستان افزود: وجود ظرفیت به نام اقلیم کردستان درجوار استان میتواند دستآورد‌های بیشماری برای ما از جمله دانشگاه کردستان داشته باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.