نماینده مردم کوهدشت گفت: مقصر اصلی سیل را وزارت نیرو می‌دانم و تاکید می‌کنم که قطعا به وزارت دادگستری شکایت خواهم کرد.

/عینی/مقصر اصلی سیل در استان لرستان وزارت نیرو است/ به دادگستری شکایت خواهم کردبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، الهیار ملکشاهی نماینده مردم کوهدشت در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۱۸ فروردین) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی ابعاد سیل اخیر کشور، اظهار کرد: متاسفانه سیل ویرانگر چند روز اخیر خسارت جانی و مالی زیادی در استان لرستان ایجاد کرده است.

وی افزود: در اثر سیل ۱۵ نفر از هم‌استانی‌های ما کشته شدند، در شهرستان کوهدشت نیز دو نفر جان خود را از دست داده‌اند، در شهرستان کوهدشت ۵۴ کیلومتر از جاده‌های اصلی و روستایی و دو دهنه پل تخریب شده است، ۱۱ روستای منطقه رودبار به لحاظ بی‌تدبیری وزارت نیرو در حال غرق‌شدن در دریاچه سد سیلوه هستند، ۲۶ روستا در منطقه کوهدشت شمالی هیچ‌گونه ارتباط زمینی ندارند.

ملکشاهی با بیان اینکه قریب به یک هزار میلیارد تومان خسارت به شهرستان کوهدشت و رومشگان وارد شده است اظهار کرد:  مقصر اصلی سیل در استان لرستان وزارت نیرو است. ما از طرف مجمع نمایندگان استان لرستان از وزارت نیرو به وزارت دادگستری کشور شکایت خواهیم کرد. وزارت نیرو سد‌های مختلف استان را برای مدتی متوقف و معطل باقی گذاشته بود.

نماینده مردم کوهدشت تاکید کرد: اگر وزارت نیرو رودخانه مربوطه با سد معشوره را احداث می‌کرد یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون مترمکعب آب سیلاب جمع‌آوری می‌شد و اگر یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون مترمکعب آب جمع‌آوری می‌شد، این سیل ویرانگر بخش شاهیوند را تخریب نمی‌کرد.

رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: مقصر اصلی سیل را وزارت نیرو می‌دانم و تاکید می‌کنم که قطعا به وزارت دادگستری شکایت خواهم کرد.

انتهای پیام /

برچسب ها: نمایندگان مجلس ، سیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۳ ۱۸ فروردين ۱۳۹۸
معلومه که وزارت نیرو مقصره
آخرین اخبار