مسئول بسیج سازندگی استان اصفهان از حضور ۲۰۰ نیروی جهادگر در ۲۲ روستای شهرستان آق قلا خبر داد.

سرهنگ پاسدار احسان اله رضاپور مسئول بسیج سازندگی استان اصفهان در گفت‌و گوی اختصاصی با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، با اشاره به سیلاب اخیر که استان‌های گلستان، لرستان و خوزستان را درگیر کرده است، اظهار کرد: پس از دستور رهبری برای امداد رسانی به شهرستان‌ها و روستا‌های سیل زده، در بین تقسیمات استانی برای کمک رسانی، از بین ۷ استان، اصفهان به عنوان معین روستا‌های شهرستان آق قلا انتخاب شد.
وی با بیان اینکه نیاز سنجی و سپس امدادرسانی ۱۶ روستا به بسیج سازندگی استان اصفهان واگذار شد، اضافه کرد: ۲۰۰ نفر جهادگر در قالب ۱۰ گروه جهادی به این منطقه اعزام شدند.
رضاپور با بیان اینکه مسئولیت کمک رسانی و نیاز سنجی به تعداد ۲۲ روستا افزایش یافت، عنوان کرد: با همت گروه‌های جهادی، لایروبی، لجن کشی و شستشوی ۱۸ روستا به اتمام رسیده و به خانوار‌ها تحویل داده شده و کار ۴ روستای باقی مانده در روز‌های آتی انجام می‌گیرد.
مسئول بسیج سازندگی استان اصفهان اضافه کرد: توزیع اقلام بهداشتی، خوراکی وکنسروجات و وسایل گرمایشی و ملزومات مردم در شهرستان صورت گرفته است.
وی با اشاره به حضور جهادگران در شهرستان‌های استان لرستان بیان کرد: جهادگران همراه با موکبی از مبارکه روزانه حدود ۹ هزار غذای گرم برای مردم آماده کرده و با ارسال دستگاه نانوایی روزانه ۵ هزار نان پخت می‌شود.
رضاپور از برنامه‌های بسیج سازندگی برای بازسازی منازل مسکونی سیل زده خبر داد و گفت: با امضای تفاهم نامه‌ای برای ساخت و ساز منازل مسکونی تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد و سپس منازل سایر مردم اعلام آمادگی شده است.
مسئول بسیج سازندگی استان اصفهان با یادآوری و تشکر از کمک‌هایی که از سوی مردم اصفهان، اصناف و خیرین صورت گرفته ادامه داد: باتوجه به بازگشایی مدارس در مناطق سیل زده از ۲۴ فروردین ماه، نیاز دانش آموزان به لوازم التحریر ضروری است و از مردم درخواست می‌شود در این خصوص کمک رسانی انجام دهند.
 

انتهای پیام/س

اقدامات بسیج سازندگی استان اصفهان در مناطق سیل زده

برچسب ها: سپاه پاسداران ، سیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.