ضرورت افزایش سرانه مصرف ماهی در بین مردم استان / تولید نزدیک به ۱۵ هزار تن انواع آبزیان در آذربایجان غربی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از تولید نزدیک به ۱۵ هزار تن انواع آبزیان در استان خبر داد.

ضرورت افزایش سرانه مصرف ماهی در بین مردم استان / تولید نزدیک به ۱۵ میلیون تن انواع ابزیان در آذربایجان غربیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،رسول جلیلی رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی  گفت : با توجه به بالا بودن قیمت برخی از اقلام پروتئینی، جایگزینی مصرف ماهی بر سر سفره مردم، می‌تواند در افزایش سرانه مصرف ماهی در جامعه تاثیر گذار باشد.

جلیلی با اشاره به تولید ۱۴ هزار و ۷۰۰ هزارتن انواع آبزیان در آذربایجان غربی در سال گذشته افزود: با توجه به وضعیت اقلیمی و جغرافیایی استان، آذربایجان غربی پیشرو در تولید انواع آبزیان است.

وی با بیان اینکه پرورش آرتمیا توجیه اقتصادی دارد و می‌تواند به عنوان فرصت سرمایه گذاری در استان مطرح شود، بیان کرد: باید مزارع الگویی ترویجی کاربردی و دانش بنیان را هم در بخش شیلات و هم در سایر بخش‌های کشاورزی بیش از پیش ایجاد و توسعه دهیم.

جلیلی با اشاره به وضعیت مطلوب تولید آبزیان در استان، ابراز امیدواری کرد تا بتوانیم با به کارگیری روش‌های علمی و غنی سازی آب‌های سطحی و استفاده بهینه از چشمه‌های موجود درجهت تولید آبزیان بیش از پیش شاهد رشد و شکوفایی صنعت آبزی پروری و ارتقای سطح معیشت بهره برداران در استان باشیم.

مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی نیز با اشاره به پتانسیل‌های صنعت ابزی پروری استان گفت: بهینه سازی و افرایش ضریب مکانیزاسیون مزارع پرورش ماهی و توسعه صنعت ابزی پروری و پرورش آرتمیا با استفاده از روش‌ها و تکنولوژی‌های نوین و واگذاری شهرک‌های شیلاتی به علاقمندان و متقاضیان فعالیت در این زمینه در جهت متمرکز کردن تولید ماهیان گرمابی و سردابی در استخر‌های بتنی، جزو برنامه‌ها و اولویت‌های مدیریت شیلات استان است.

فصیح عدم تخصیص اعتبارات مناسب برای اجرای پروژه‌های عمرانی در بخش صنعت آبزی پروری در استان را یکی از مهمترین چالش‌ها و مشکلات پیش رو عنوان کرد.

وی با اشاره به رتبه برتر استان در تولید انواع آبزیان در بین استان‌های غیر ساحلی در کشور، ادامه داد: یکی از مهمترین منابع آبی استان دریاچه پشت سد ارس و رودخانه ارس می‌باشد که ذخایر اقتصادی با ارزشی را داخل این دریاچه می‌توان یافت که انواع ماهیان و گونه شاه میگوی دراز آب شیرین از این گونه هاست.

مسئول حوزه نمایندگی، ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان نیز بر ضرورت نظارت بیشتر بر صید‌های غیر مجاز توسط افراد سودجو، به منظور حفظ ذخایر منابع ابی استان تاکید کرد و گفت:: خداوند در قران کریم، مردم را به خوردن ماهی تازه از دریا که برای سلامتی بدن مفید است، سفارش نموده است.


 این آذربایجان غربی از استان‌های به نام کشور در حوزه آبزی پروری، صید و صیادی در منابع غیر ساحلی و آب‌های داخلی در کشور است.

 

انتهای پیام/م

 

تولید انواع آبزیان در استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.