مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۲ در نشست با مدیر رسانه‌ای تلویزیون اینترنتی کشاورز پلاس گفت: حلقه آخر کشاورزی حلقه بازرگانی است و در همه جای دنیا دولت‌ها حمایت خودشان را از بخش کشاورزی دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سید محمد جعفری با اشاره به اینکه در طول وزارت حجتی در جهاد کشاورزی رشد قابل توجهی در تولید دانه روغنی به خصوص کلزا بوجود آمده است گفت: در طول این مدت سطح زیر کشت کلزا و تولید آن نسبت به سال‌های گذشته افزایش چشمگیری داشته است بطوریکه از سال ۹۵ که شرکت غله به عنوان متولی خرید دانه روغنی، خرید را از ۶۰ هزار تن در کشور آغاز کرد تا به امروز که اگر شرایط سیل بوجود نمی‌آمد بالای ۵۰۰ هزار تن کلزا خریداری می‌شد هرچند با توجه به شرایط جوی و تبعات بوجود آمده پیش بینی می‌شود در سال زراعی جاری بالای ۳۰۰ هزار تن کلزا در کشور خریداری شود.

جعفری افزود: نکته امیدوارکننده این است که در فرآیند خرید تضمینی مذکور، ظرف مدت یک هفته پول کشاورز کلزاکار از طریق سامانه بانک عامل پرداخت گردید که تاثیر بسیار زیادی در ترویج این محصول استراتژیک داشته است، استراتژی که همواره مورد تاکید مقام عالی وزارت بوده است.

وی در ادامه به خوداتکایی محصول راهبردی کشاورزی گندم اشاره کرد و گفت: ۳ سال متوالی کشور در تولید محصول استراتژیک گندم به خودکفایی رسیده است که نقش شرکت‌های غله در این موفقیت بزرگ کاملا مشهود است.

جعفری با بیان اینکه با حمایت  سیف معاون وزیر جهاد کشاورزی و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران فعالیت‌های بازرگانی خارجی نیز به شرکت غله منطقه ۲ واگذار شده است گفت: در حال حاضر شرکت غله با توجه به بنادر شمالی به خصوص بندر امیرآباد واردات روغن خام خوراکی و گندم را بر عهده گرفته است.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۲ در ادامه این گفتگو با اشاره به نقش کلیدی رسانه افزود: در بیانیه گام دوم انقلاب در فرمایشات مقام معظم رهبری امید به جامعه خیلی حائز اهمیت است در شرایطی که دشمن تحریم‌ها را سخت‌تر کرده واقعا رسانه‌ها می‌توانند نقش کلیدی در امیدآفرینی داشته باشند و ما هم آمادگی داریم تا در راستای تحقق این مهم همکاری کنیم.

وی با اشاره به سهم و رتبه بسیار بالای مازندران در بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: به دور از نگاه منطقه‌ای و استانی، مازندران انواع و اقسام محصولات کشاورزی را تولید می‌کند و این آمادگی هست که از طریق رسانه به امیدآفرینی در جامعه کمک کرد.

وی با بیان اینکه سیل به خیلی از استان‌ها و بخش‌های مختلف آسیب وارد کرده افزود: در حوزه نان هیچ مشکلی بوجود نیامده که این بیانگر اتخاذ تدابیر مناسب از سوی جهاد کشاورزی می‌باشد، بطوریکه اگر به خودکفایی گندم نمی‌رسیدیم با توجه به فضای تحریم ظالمانه و شرایط ارزی بوجود آمده می‌توانست مشکلات جدی به امنیت غذایی کشور وارد کند.

جعفری در بخش پایانی گفتگویش با تلویزیون اینترنتی کشاورزپلاس گفت: اعتقاد داریم که در فرآیند اطلاع رسانی و آموزشی باید به بومی سازی و تخصصی کردن ساختار تلویزیونی اقدام کرد، ما کانال کشاورزی داریم که بسیاری از کشاورزان درآن عضو هستند به نظرم این ساختار باید بومی سازی شود.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۲ افزود: زمینه اقتصادی در استان مازندران کشاورزی است در حالیکه از درآمد قابل توجهی از شهرک‌های صنعتی و همچنین توریست در استان برخوردار نیستیم و معتقدیم برای توسعه کشاورزی در استان باید یک ساختار تلویزیونی و اطلاع رسانی تخصصی در بخش کشاورزی داشت.
انتهای پیام/س
 
 

حمایت دولت از بخش کشاورزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار