سیل اواخر سال گذشته و آغازین روز‌های ۹۸، بیش از ۲۹۱ میلیارد و ۵۱۰ میلیون ریال خسارت بر تاسیسات آبرسانی روستایی مازندران وارد کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، مجید عبدالهی مدیر عامل آبفار  مازندران  ضمن ابراز تاسف و تاثر از بحران سیل‌های اخیر گفت: سیل همیشه خانمان برانداز و باعث ایجاد ویرانی و خرابی است و آثار و آسیب‌های به جا مانده از آن تا مدت‌ها ادامه دارد و جبران آن متحمل خسارات فراوان و هزینه ها‌ی هنگفت است .

وی با اشاره به خسارت ۲۹۱ میلیارد و ۵۱۰ میلیون ریالی دو سیل اخیر بر تاسیسات آبرسانی روستایی مازندران افزود: سیل در دو مرحله بسیاری از تاسیسات آبرسانی روستایی در سراسر استان را از مدار خارج و آب آشامیدنی بخشی از مشترکین را قطع کرد و ناچار شدیم ضمن برقرای موقت آب در همان لحظات اولیه، در بسیاری از روستا‌ها با تانکر‌های سیار، آب بسته بندی و توزیع آب‌های معدنی آبرسانی کنیم.

 عبدالهی گفت: سیل با تخریب بیش از ۱۰۰ کیلومتر خطوط انتقال، ۱۱ کیلومتر خطوط شبکه توزیع، ۳.۵ کیلومتر راه دسترسی، موجب شکستگی ۷۴۵ مورد خطوط آزبست و پلی اتیلن، ۱۵۶۶۰ فقره تخریب و رسوبگذاری کنتور‌های خانگی مشترکین، از مدار خارج شدن ۳۴ دستگاه الکتروموتور و ۴۲ دستگاه اتوماسیون، تخریب بهسازی ۶۷ دهنه چشمه و تخریب و رسوبگذاری ۱۹ حلقه چاه همچنین تخریب ۱۹ اتاقک تجهیزات کلرزنی و تابلو برق و ۱۰۲۱ باب منهول و حوضچه شیرآلات، تخریب ۲۲۵ دستگاه شیرآلات برقی و مکانیکی، آبگرفتگی ۴ دستگاه دیزل ژنراتور  شده است.

مدیر عامل  آبفار  مازندران از برقراری موقت آب آشامیدنی تمامی ۴۴۲ روستایی که در دو سیل اخیر آب شربشان قطع شده بود خبرداد و گفت: پیگیری‌های لازم برای تامین اعتبار، بررسی‌های فنی تکمیلی و تهیه طرح برای پایدار شدن آب آشامیدنی مناطق آسیب دیده ادامه دارد.
انتهای پیام/س
 
 

خسارت میلیاردی به تاسیسات آب روستایی مازندران

 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.