مقیمی گفت: مقرر شده ۳۰ درصد خسارات سیل به واحد‌های صنعتی، به صورت کمک بلاعوض پرداخت شود.

خسارت ۱۰۰ واحد صنعتی استان گلستان در سیل/ اختصاص کمک بلاعوض برای جبران بخشی از خسارات واحد‌های تولیدیبه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مقیمی معاون وزیر صنعت معدن و تجارت در گفت و گو با شبکه خبر در خصوص وضعیت واحد‌های صنفی و تولیدی خسارت دیده در سیلاب اخیر تصریح کرد: تعداد کلی واحد‌های خسارت دیده در سیل هنوز مشخص نیست چراکه بارندگی در برخی شهر‌ها ادامه دارد و برخی شهر‌ها نیز هنوز زیر آب هستند.

وی  با اشاره به اینکه در استان‌های شمالی برآورد‌ها از خسارت تقریبا تکمیل شده است، ادامه داد: در استان گلستان، ۱۰۰ واحد صنعتی و در استان مازندران ۳۰ واحد صنعتی خسارت دیده اند.

مقیمی اظهار کرد: در سایر استان‌ها، میزان خسارت هنوز نهایی نشده، اما تاکنون در استان ایلام ۸۰ واحد، استان لرستان ۱۲۵ واحد و کرمانشاه ۳۰ واحد صنعتی تخریب شده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: در حال حاضر در آق قلا ۱۰۹ واحد صنعتی به چرخه تولید بازگشته که ۳ واحد طی روز‌های گذشته با حضور وزیر صمت راه اندازی شده است.

وی افزود: در استان مازندران هم واحد‌های آسیب دیده به چرخه تولید برگشته اند.

این مقام مسئول در خصوص پیشنهادات وزارت صنعت معدن و تجارت برای کمک به واحد‌های تولیدی آسیب دیده گفت: پیشنهاداتی در این خصوص مطرح شده و برای اجرا باید در هیات دولت به تصویب برسد. وقفه ۲ سالانه برای بازپرداخت تسهیلات بانکی تولیدکنندگان، ایجاد تنفس برای پرداخت مطلالبات تامین اجتماعی و سازمان مالیات از جمله این پیشنهادات است.

مقیمی تصریح کرد: همچنین مقرر شده ۳۰ درصد خسارات واحد‌های صنعتی، به صورت کمک بلاعوض  پرداخت شود و وام‌های کم بهره نیز برای جبران مابقی خسارات به تولیدکنندگان اختصاص یابد.

وی ادامه داد: قرار شده تعهدات واحد‌های تولیدی به سیستم‌های دولتی پرداخت شود.


بیشتر بخوانید: فروش وسایل ضروری به مردم مناطق سیل زده با اعمال تخفیف‌های ویژه


معاون وزیر صمت گفت: در حوزه صنفی هم در استان‌های سیل زده خساراتی وارد شده که البته بسیاری از صنوف فعالیت خود را آغاز کرده اند و خسارات اصناف هم پس از برآورد نهایی، از روش‌های مذکور، جبران می‌شود.

انتهای پیام/

جبران خسارات سیل واحدهای صنعتی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار