ضرورت لایروبی ۶۵۰ کیلومتر از رودخانه‌های خراسان شمالی

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی گفت: هم اکنون ۶۵۰ کیلومتر از رودخانه‌های استان نیاز به لایروبی و بازگشایی دارد.

ضرورت لایروبی ۶۵۰ کیلومتر از رودخانه‌های خراسان شمالی

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، سید عقیل مرتضوی سرپرست شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی گفت: برای کاهش خسارت و مهار سیلاب ۶۵۰ کیلومتر از رودخانه‌های استان با حدود دو هزار میلیارد ریال اعتبار، نیاز به بازگشایی و لایروبی دارد.

وی طول روخانه‌ها و مسیل‌های مهم و حساس استان را دو هزار و ۱۰۰ کیلومتر اعلام کرد و افزود: از زمان تشکیل شرکت آب منطقه‌ای استان در سال ۱۳۸۳ تاکنون ۱۰۲ کیلومتر از رودخانه‌های استان بازگشایی و لایروبی شد که ۳۲ کیلومتر آن مربوط به رودخانه مرزی سومبار است.

مرتضوی با تاکید بر ضرورت ساماندهی و اجرای سازه‌های حفاظتی رودخانه‌های بازگشایی شده ، گفت: تاکنون ۶۳ کیلومتر از رودخانه‌های خراسان شمالی ساماندهی و سازه‌های حفاظتی برای آن‌ها اجرا شد که حدود ۲۳ کیلومتر آن مربوط به رودخانه مرزی سومبار است.

وی اظهار کرد: ۴۰۰ کیلومتر از رودخانه‌های استان نیاز به ساماندهی و اجرای سازه‌های حفاظتی دارد که برای این کار بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی بیان کرد: همچنین تاکنون مطالعه حریم و بستر حدود دو هزار کیلومتر از رودخانه‌ها و مسیل‌های استان انجام شده و حد حریم و بستر ۵۶۳ کیلومتر از رودخانه‌ها نیز علامت گذاری شده است.

انتهای پیام / ب 

هم اکنون ۶۵۰ کیلومتر از رودخانه‌های خراسان شمالی نیاز به بازگشایی و لایروبی دارند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.