بذرهای گواهی شده بومی و پرمحصول برنج بین شالیکاران گیلانی توزیع شده است .

توزیع بذرهای گواهی شده برنج در گیلانبه گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت،  علی درجانی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان گفت: براساس برنامه ریزی‌های انجام شده، ۱۱۰۰ تن انواع بذر‌های گواهی شده بومی و پرمحصول برنج پارسال تولید شده است.

وی با بیان اینکه، این مقدار بذر تولید شده به ارزش اقتصادی ۱۰۲ میلیارد ریال است، افزود: بذر‌های گواهی شده بومی و پر محصول برنج با اختصاص یارانه برای کاهش قیمت بین شالیکاران توزیع شده است که با توجه به اثر گذاری این بذر‌های با کیفیت، امیدواریم تولید برنج افزایش یابد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان گفت: امسال با استفاده از این بذر‌های گواهی شده امید است شاهد افزایش تولیدی معادل ۸۸۰۰ تن شلتوک با ارزش ۵۰۰ میلیارد ریال خواهیم بود.

علی درجانی با اشاره به مزیت استفاده از بذر‌های گواهی شده، افزود: از مزایای استفاده بذر‌های گواهی شده می‌توان به یکنواختی محصول در مزارع، مدیریت بهتر نهاده‌های مصرفی از جمله انواع کودها، افزایش تولید در واحد سطح بود.

وی در ادامه تصریح کرد: استفاده از بذر‌های گواهی شده حتی در مرحله تبدیل در کارخانجات شالیکوبی و تولید برنج سفید با کیفیت ، موثر است.

 

انتهای پیام / ق

 

بذرهای گواهی شده برنج بین شالیکاران در گیلان توزیع شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.