حجت الاسلام و المسلمین پویا گفت: امام حسین (ع) از لحظه تولد، سفینه نجات و شفیع برای همه آفریده‌های خداوند بودند.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، عرش در هیاهو و حوریان زمزمه کنان در پای کوبی و گل افشانی بهشت مشغول اند؛ کائنات در انتظار ولادت مولود جنت است. عطر وجود با برکت فرزند خاتم فضا را معطر کرده؛ نور طفل نبی و علی جهان را منور ساخته چه زیبا و تصلی بخش است لحظه نوازش گرمای روح بخش آفتاب تابان امامت گویی بهشت و کائنات جانی دیگر گرفته؛ آری امروز روز ولادت سفینه النجات مصباح الهدی امام حسین (ع) است.

امام حسین (ع) فرزند حضرت فاطمه (س) دخت پیامبر اکرم (ص) و امام علی (ع) در صبح روز سوم شعبان سال چهارم هجری قمری در مدینه به دنیا آمد. ایشان به مدت یازده سال امامت داشتند، ولی در حقیقت از بدو تولد به مقام والای امامت، ولایت و شفاعت دست یافتند. براساس روایات بسیار امام حسین (ع) کودک بهشتی بودند که شفاعت خود را از بدو تولد بر دیگران ارزانی داشتند.

حکایت شفاعت کودک بهشتی و نجات فرشته گناهکار / ماجرای اشک و شفاعت در عرش

 شفاعت امام حسین (ع) و بخشیدن شدن فطرس

بنا بر روایات یکی از کسانی که در لحظه تولد امام حسین (ع) مورد الطاف الهی قرار گرفته فرشته‌ای به نام فطرس بوده است؛ بر همین اساس حجت الاسلام و المسلمین محمد پویا کارشناس مذهبی در گفتگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: بنا بر روایاتی که در دعای سوم شعبان نیز به آن اشاره شده است یکی از کسانی که شفاعت امام حسین (ع) در لحظه ولادت شامل حالش شده فرشته‌ای به نام فطرس یا به روایتی دردابیل است.

وی افزود: فطرس فرشته‌ای که به دلیل کوتاهی در عبادت و امر خداوند به جزیره‌ای برای گذراندن مدت مجازات تبعید شده بود با مشاهده هیاهوی فرشتگان و حال و هوای بهشت و کائنات متعجب شده و از حضرت جبرئیل و فرشتگان دیگر علت را جویا می‌شود و آن‌ها مژده ولادت با سعادت فرزند نبی اکرم (ص) و امام علی (ع) را به او می‌دهند.

حجت الاسلام و المسلمین پویا گفت: فطرس که از مقام پیامبر خاتم (ص) و فرزندان ایشان مطلع بود خطاب به جبرئیل و فرشتگان می‌گوید؛ به نبی اکرم (ص) سلام مرا برسانید و تبریک و تهنیتم را ارزانی دارید و از آن حضرت خواهش کنید مرا شفاعت کنند. زمانی که پیامبر (ص) پیغام فطرس را می‌شنود می‌فرماید فرزند فاطمه (س) و علی (ع) بهترین شفیع برای فطرس است.

این کاشناس مذهبی ادامه داد: با شفاعت امام حسین (ع) در محضر خداوند، فطرس بخشیده شد و به بهشت بازگشت. شفاعت امام حسین (ع) از لحظه تولد تا به امروز شامل همه شده است.

حکایت شفاعت کودک بهشتی و نجات فرشته گناهکار / ماجرای اشک و شفاعت در عرش
جایگاه امام حسین(ع) در نبوت

حجت الاسلام و المسلمین پویا با اشاره به نقش مهم امام حسن (ع) و امام حسین (ع) در نبوت پیامبر اکرم (ص) تاکید کرد: همانطور که میدانید امامان معصوم (ع) از بدو کودکی دارای مقام والای امامت و ولایت بوده اند، چون از فرزندان پیامبر (ص) و امام علی (ع) بودند. در زمان نبوت پیامبر (ص) اختلاف شدیدی میان مسیحیان و مسلمانان به وجود آمد که با پیشنهاد امام حسین (ع) جوانان هر دو طرف به مباهله پرداختند. امام حسن (ع) و امام حسین (ع) در مباهله  شرکت کردند و پیروز شدند.

حکایت شفاعت کودک بهشتی و نجات فرشته گناهکار / ماجرای اشک و شفاعت در عرش

شفاعت سفینه النجات مصباح الهدی

این کارشناس مذهبی با تاکید بر شفاعت امام حسین (ع) از ابتدای تولد تا امروز بیان کرد: شفاعت امام حسین (ع) از لحظه تولد تا امروز شامل حال همه شده همانطور که میدانید امام حسین (ع) با نثار خون خود همگان را از لحظه شهادت تا امروز از بند گناه نجات داده و آن حضرت سفینه النجات و مصباح الهدی است. نمونه بارز آن عاشورا و اربعین حسینی است که از ابتدا به امروز عده کثیری را از بند گناه نجات داده است.

وی افزود: چه بسیار افرادی همچون حر بن ریاحی در این راه توبه کردند و در رکاب امام حسین (ع) مقابل دشمنان ایستاده اند و خون خود را نثار کرده اند؛ فرقی هم ندارد که در چه عصری باشد همه به عشق امام حسین (ع) و در رکاب ایشان بوده است.

حکایت شفاعت کودک بهشتی و نجات فرشته گناهکار / ماجرای اشک و شفاعت در عرش

اشک ولادت و مقام شفاعت

حجت الاسلام و المسلمین پویا با اشاره به چگونگی دستیابی مقام شفاعت خاص امام حسین (ع) گفت: هنگامی که امام حسین (ع) به دنیا آمد پیامبر (ص) ایشان را در آغوش گرفت و بوسید و در گوش راست آن حضرت اذان و گوش چپ اقامه خواند و گریست. از حزن و اندوه بسیار نبی اکرم (ص) جبرئیل بر ایشان نازل شد و فرمود: «جایگاه این طفل در پیشگاه پروردگار اهمیت بسیار دارد این طفل سختی‌های بسیاری را متحمل خواهد شد و خداوند مقام خاص شفاعت را به ایشان ارزانی می‌دارد».

 ارتباط پیامبر (ص) و امام حسین(ع)

این کارشناس مذهبی عنوان کرد: رابطه خاصی میان امام حسین (ع) از بدو تولد با پیامبر (ص) وجود داشت؛ به طوری که رسول اکرم (ص) با زبان و انگشت مبارکشان آن بزرگوار را تغذیه می‌کردند.

گفتنی است در برخی روایات آمده؛ در لحظه تولد امام حسین (ع) آتش جهنم خاموش شده و اتفاقات بسیاری در کائنات و بهشت رخ داده که بیانگر مقام و جایگاه خاص امام حسین (ع) در پیشگاه الهی است.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار