مدیر کل مدیریت بحران استان قزوین گفت: اعتبارات حوزه مدیریت بحران در کمیته برنامه ریزی شهرستان ها، پیش بینی شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، قدرت الله مهدیخانی مدیر کل مدیریت بحران استان گفت: معمولاً برای جلوگیری از حوادث غیر مترقبه نقشه پراکندگی حوادث در شهرستان‌ها برای فرمانداران ارسال می‌شود تا بر اساس آن برنامه ریزی شده و حوادث آینده را مدیریت کنند.

مهدیخانی افزود: از فرمانداران درخواست می‌کنیم اعتبارات مواد ۱۰ و ۱۲ مدیریت بحران را پس از ابلاغ به شهرستان‌ها در حوزه پیشگیری از حوادث طبق نقشه پراکندگی‌ها هزینه کنند.

وی یاد آور شد: مدیریت بحران در مراحل پیش بینی، آمادگی، مقابله و بازسازی و بازتوانی تعریف شده است و نمی‌توان بدون طی مراحل مختلف اقدام کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استان با اشاره به اقدامات مدیریت بحران برای مقابله با سیل اخیر اظهار داشت: پس از دریافت اخطار سازمان مدیریت بحران و سازمان هواشناسی مبنی بر بارندگی سیل آسا ۱۵ هزار پیامک هشدار و ۳۰ اطلاعیه برای مدیران، بخشداران، شهرداران، ائمه جمعه و جماعات توسط رسانه‌ها ارسال شد.

مهدیخانی گفت: بازدید از وضعیت رودخانه‌ها و نقاط حادثه خیز شهرستان‌ها به همراه فرمانداران، بازدید تخصصی از مناطق حادثه خیز تاکستان و بویین زهرا، شناسایی مسیر‌های تهدید شهر‌ها و روستا‌ها و بازدید از شهرستان‌های البرز، آوج، قزوین و آبیک از جمله اقدامات صورت گرفته در این مدت بود.

وی اضافه کرد: یکی از دغدغه‌های مدیریت بحران در استان تهدید شهر آبیک بود، چون بیش از ۱۵ سال بود که پل‌های رودخانه‌های این شهر لایه روبی نشده است و از ۱۷ دهنه پل تنها ۶ دهنه باز بود که با تجهیز امکانات و لایروبی آن‌ها از حوادث جلوگیری کردیم.

مدیر کل مدیریت بحران استان  گفت: علیرغم اقدامات صورت گرفته در اثر سیل اخیر بیش از هزار و ۴۵۶ واحد مسکونی روستایی و هزار و ۷۳۴ واحد دامداری و انبار روستایی تخریب ویا به آن‌ها خسارت وارد شد و سه نفر بر اثر ریزش کوه کشته شدند.

انتهای پیام/ک

در اثر سیل اخیر به هزار و ۴۵۶ واحد مسکونی روستایی خسارت زده شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.