گنجاندن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست گروه‌های تروریستی از سوی آمریکا و واکنش‌های مقامات کشورمان در صفحه نخست همه روزنامه‌های امروز ترکیه منتشر شد.

بازتاب اقدام آمریکا ضد سپاه پاسداران در رسانه‌های ترکیهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، اقدام آمریکا در خصوص قراردادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان‌های تروریستی و واکنش‌های متقابل مسئولان کشورمان در برابر آن، در رسانه‌های ترکیه بازتاب گسترده‌ای داشت. این تصمیم دونالد ترامپ و واکنش‌های مقامات کشورمان در صفحه نخست همه روزنامه‌های امروز ترکیه منتشر شد و پایگاه‌های خبری نیز با تیتر‌های مختلف در صفحات خود این خبر بازتاب دادند.

روزنامه «حریت» در خبری با عنوان تصمیم غیرمنتظره آمریکا درباره ایران نوشت: «دونالد ترامپ» سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را در فهرست سازمان‌های تروریستی خارجی قرار داد.

شبکه خبری «آ خبر» نیز این تیتر را برای خبر خود انتخاب کرد: «ایران نیز ارتش آمریکا را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار داد». این شبکه با اشاره به اینکه شورای امنیت ملی ایران ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا موسوم به "سنت کام" را سازمان تروریستی اعلام کرد، این اقدام را به عنوان ضد حمله ایران علیه آمریکا تلقی کرد.

شبکه خبری «سی ان ان ترک» در خبری با عنوان «ایران ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا را در لیست سازمان‌های تروریستی قرار داد، نوشت»: حشمت الله فلاحت پیشه، رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران پیشتر اعلام کرده بود که ایران به زودی پاسخ اقدام آمریکا ضد سپاه پاسداران را خواهد داد.

پایگاه اینترنتی روزنامه «تقویم» نیز این رویداد را به عنوان تحولی که دنیا را تکان داد یاد کرد و نوشت: ایران در حرکتی تلافی جویانه ارتش آمریکا را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار داد.

پایگاه خبری «دیکن» نیز نوشت: آمریکا، سپاه پاسداران ایران را در فهرست تروریست‌ها قرار داد، ایران هم بدون معطلی مقابله به مثل کرد. به نوشته این پایگاه خبری، ایران پیشتر پس از آگاهی از اینکه آمریکا قصد دارد سپاه پاسداران را در لیست سازمان‌های تروریستی قرار دهد از این اقدام به عنوان یک فلاکت برای آمریکا یاد کرده بود.

پایگاه اینترنتی «ان سون خبر» نیز با چاپ عکسی از ولیعهد عربستان و ترامپ که در حال دست دادن هستند، نوشت: نخستین کشوری که به ترامپ برای این تصمیم تبریک گفت، عربستان بود. همچنین در این پایگاه آمده است: اسراییل و عربستان از این تصمیم ترامپ استقبال کردند، زیرا عربستان پیش از این خواستار اعلام، ایران به عنوان حامی تروریسم شده بود.

پایگاه اینترنتی «ینی چاغ» نیز در خبری با عنوان «واکنش ایران به اقدام مفتضحانه آمریکا» نوشت: رییس جمهور ایران در واکنش به آمریکا گفت: وقتی شما از تروریست‌ها به عنوان ابزار ضد ملت‌های منطقه استفاده می‌کردید و به سران داعش پناه می‌دادید پاسداران انقلاب با آن‌ها مبارزه می‌کردند.

دیگر پایگاه‌های خبری ترکیه نیز نظیر همین خبر‌ها را در صفحات اول خود جای داده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار