سعید هاشم زاده رئیس اداره گردشگری سلامت وزارت بهداشت در گفتوگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: بر اساس بررسیهای اداره گردشگری سلامت وزارت بهداشت به این نتیجه دست یافتیم که مردم کشورهای خارجی و به خصوص همسایههای اطراف ما از امکانات و نیروهای متخصص داخل کشور آگاهی کافی ندارند از این رو قسمت عمده تلاش و عزممان را صرف معرفی توانمندیهای کشور در حوزههای مختلف کردهایم.
وی ادامه داد: برای معرفی امکانات پزشکی کشورمان چند راهکار انجام میشود که یکی از آنها ساخت کلیپ تبلیغاتی و معرفی امکانات و تجهیزات پزشکی و نیروهای متخصص ماست که به زبانهای مختلف این فیلمهای کوتاه و به خصوص در کشورهای همجوار نمایش داده میشود.
رئیس اداره گردشگری سلامت وزارت بهداشت اضافه کرد: حضور گسترده در رویدادهای بینالمللی و علمی با هدف معرفی دستاوردها و امکانات پزشکی کشورمان انجام شده است و در همین راستا وزارت بهداشت بیمارستانها را تشویق به حضور در سمینارهای بینالمللی با هدف معرفی خود و امکانات کشورمان انجام میدهد.
هاشم زاده بیان کرد: مراکز درمانی حضوری هدفمند در راستای تبلیغ نیروی متخصص و امکانات پزشکی کشورمان به اتباع خارجی دارند و تا حدی در این راستا موفقیتهای خوبی را جلب کردهاند.
وی تاکید کرد: ما در رسانههای بیداری کشورهای همسایه حضور پیدا کرده است تا توانمندیهای و امکانات بیمارستانهای مراکز درمانی در معرض نمایش مردم کشورهای خارجی گذاشته شود.
رئیس اداره گردشگری سلامت وزارت بهداشت ادامه داد: قیمت خدمات بهداشتی و درمانی ارائه شده به اتباع خارجی بین یک دهم تا یک پانزدهم هزینههای درمان در کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی است و هزینههای ارائه شده بهداشتی قابل رقابت با کشورهای هند و ترکیه است.
هاشم زاده اضافه کرد: در حال حاضر تعداد ۱۶۰ بیمارستان گواهی پذیرش بیماران خارجی دارند، اما دوباره ارزیابی در زمینه صدور گواهینامههای جدید شروع شده است و تا به این لحظه از بین ۷۵ بیمارستان ۲۰ بیمارستان موفق به اخذ مجدد پذیرش بیماران خارجی شدهاند.
انتهای پیام/