میانگین بارش‌های خراسان جنوبی از ابتدای سال زراعی تاکنون نسبت به میانگین بلند مدت حدود ۹ درصد افزایش داشته است.

افزایش ۹ درصدی میانگین بارش‌های خراسان جنوبیبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛  نخعی سرپرست گروه پیش بینی و صدور پیش آگاهی‌های جوی هواشناسی استان گفت: براساس آمار مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی کشور، میانگین بارش‌ها از ابتدای سال زراعی جاری در استان حدود ۱۰۴ میلیمتر باران باریده است که نسبت به بارش‌های بلندمدت استان حدود ۹ درصد و نسبت به پارسال ۳۱۴ درصد افزایش دارد.

وی با بیان اینکه سال گذشته در این مدت حدود ۲۵ میلیمتر باران باریده و در بلند مدت ۹۵.۵ میلیمتر باران در استان ثبت شده است، افزود: براساس آمار اعلام شده بیشترین بارش‌های سال زراعی جاری در شهرستان قاین با ۱۹۶ میلیمتر باران گزارش شده  که نسبت به پارسال ۲۴۵ درصد و نسبت به میانگین بلند مدت این شهرستان حدود ۲۲ درصد افزایش داشته است.

نخعی با اشاره به اینکه میانگین بارش‌های شهرستان زیرکوه هم  در سال زراعی جاری ۱۶۴ میلیمترباران را به خود اختصاص داده، گفت: این مقدار نسبت به میانگین بلند مدت شهرستان ۲۱ درصد افزایش داشته است.

سرپرست گروه پیش بینی و صدور پیش آگاهی‌های جوی هواشناسی استان  افزود: شهرستان بیرجند هم در سال زراعی جاری تاکنون میانگین بارش‌ها ۱۵۴ میلیمتر باران بوده است که سال گذشته به طور میانگین ۲۶ میلیمتر و بلندمدت ۱۳۵ میلیمتر باران را ثبت کرده و بر این اساس بارش‌های امسال  نسبت به میانگین بلند مدت ۱۴ درصد افزایش داشته است.

وی بارش‌های امسال فردوس را هم ۱۴۱ میلیمتر اعلام کرد و گفت: این مقدار نسبت به میانگین بلند مدت شهرستان ۶ درصد بیشتر بوده است.

شهامت بیشترین کاهش مقدار بارندگی نسبت به بلند مدت را مربوط به شهرستان نهبندان با کاهش ۱۴ درصدی اعلام کرد و افزود: امسال در این شهرستان به طور میانگین حدود ۶۴ میلیمتر باران باریده که پارسال ۱۵ میلیمتر و در بلند مدت ۷۵ میلیمتر باران ثبت کرده است.

سرپرست گروه پیش بینی و صدور پیش آگاهی‌های جوی هواشناسی استان کاهش بارندگی شهرستان درمیان را نسبت به میانگین بلند مدت حدود ۱۰ درصد اعلام کرد و گفت: امسال دراین شهرستان ۱۰۸ میلیمتر باران باریده که مقدار بارندگی سال گذشته آن ۳۶ میلیمتر و بلندمدت ۱۱۹ میلیمتر بوده است.

بشرویه هم یک درصد نسبت به میانگین بلندمدت کاهش بارندگی دارد.

انتهای پیام / ط ا

افزایش ۱۴ درصدی بارش‌های امسال  نسبت به میانگین بلند مدت 

برچسب ها: هواشناسی ، بارندگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.