جباروند گفت: مراکز چشم پزشکی پس از تحریم‌ها و افزایش نرخ ارز دچار مشکل شدند و متاسفانه از دولتی به تجهیزات چشم پزشکی تعلق نگرفت.

به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، محمود جباروند رئیس انجمن چشم پزشکی ایران، نشست خبری سومین همایش بهاره چشم پزشکی، صبح چهارشنبه با حضور رئیس انجمن چشم پزشکی و مسئولان همایش، در محل انجمن چشم پزشکی ایران برگزار شد، با اشاره به چالش چشم پزشکان برای خرید تجهیزات پزشکی اظهار کرد: مراکز چشم پزشکی پس از تحریم‌ها و افزایش نرخ ارز دچار مشکل شدند و متاسفانه از دولتی به تجهیزات چشم  پزشکی تعلق نگرفت و سال گذشته، به دنبال نوسانات ارزی، گروه چشم پزشکی از خرید تجهیزات با ارز دولتی محروم شد.

وی با بیان اینکه با بالارفتن نرخ ارز مراکز چشم پزشکی دیگر قدرت خرید تجهیزات روز دنیا را ندارند، افزود: حرفه چشم پزشکی همواره در اخذ تعرفه‌ها قانون را رعایت کرده است و هرگز زیر میزی نداشته‌ایم و بنابراین انتظار داریم، دولت در زمینه تأمین تجهیزات چشم پزشکی با قیمت ارز دولتی همکاری لازم را با جامعه چشم پزشکی داشته باشد.

بیمارستان‌ها دیگر توان خرید تجهیزات پزشکی را ندارند

جباروند ادامه داد: از طرفی بیمه‌ها مطالبات بیمارستان‌ها را با تاخیر پرداخت می‌کنند و این وضعیت باعث شده توانمندی‌های مالی مراکز چشم پزشکی، کم شود و بیمارستان‌ها توان خرید تجهیزات چشم پزشکی را نداشته باشند.

وی با بیان اینکه تعرفه‌های پزشکی کارشناسی شده نیست، تاکید کرد: متأسفانه هرگز نظر ما را برای تعیین تعرفه‌ها نمی‌پرسند، در حالی که حرفه چشم پزشکی وابسته به تجهیزات است که هر روز در حال گران شدن است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار