مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: ۱۰ کوره ذغال گیری در ارتفاعات کوه‌های روستای سرفراش از توابع بخش معمولان منهدم شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، شیرزاد نجفی،مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: ۱۰ کوره ذغال گیری در ارتفاعات کوه‌های روستای سرفراش از توابع بخش معمولان منهدم شد.

شیرزاد نجفی اظهار داشت: در پی گزارشات مردمی مبنی بر قطع درختان بلوط و ذغال گیری در ارتفاعات کوه‌های بالا دست روستای علی مهدی سر فراش بخش معمولان، بلافاصله نیرو‌های یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان به محل اعزام شده و کوره‌های ذغال را منهدم و ذغال‌ها را ضبط کردند.
وی بیان کرد: وجود جنگل‌ها و مراتع در جلوگیری از سیل می‌تواند نقش بسزایی داشته باشد و بهره برداری‌های غیراصولی و غیر قانونی انسان‌ها از منابع طبیعی نه تنها باعث برهم زدن تعادل اکوسیستم، بلکه باعث وجود پدیده‌هایی همچون سیل می‌شود.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان ادامه داد: در برخورد با سودجویان و کسانی که برای تهیه زغال، با قطع درختان اقدام به تخریب عرصه‌های جنگلی می‌کنند قاطعانه برخورد قانونی خواهد شد.
نجفی اضافه کرد: حفاظت از منابع طبیعی وظیفه همگانی است و شماره تلفن رایگان ۱۵۰۴ یگان امداد جنگل و مرتع به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی و رسیدگی به گزارشات مردمی در زمینه هرگونه تخلف در عرصه‌های ملی می‌باشد.

انتهای پیام /ب

۱۰ کوره ذغال گیری در معمولان منهدم شد

برچسب ها: منابع طبیعی ، انهدام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.