صالحی نسب گفت: نمایندگان مجلس برای جبران خسارات سیل از صندوق ذخیره ارزی اعتبارات بدهند.

کاظمی/ بحران دائمی در لرستان سوءمدیریت مدیران است/ بحران‌های طبیعی فصلی هستندبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، علی محمد صالحی نسب نماینده مردم لرستان در شورای عالی استان‌ها صبح امروز در شانزدهمین اجلاس این شورا با اشاره به وقوع سیلاب‌های اخیر در این استان گفت: بحران‌های طبیعی تهدید فصلی برای کشور هستند، لکن بحران دائمی در لرستان کم توجهی و سوءمدیریت مدیران است که تنها همت آن‌ها در سیل اخیر بازدید از آوارگی مردم بود که خانه آن‌ها از دست رفته بود.


بیشتر بخوانید؛ بخش عمده خسارت‌های سیل ناشی از برهم زدن قانون طبیعت است 


وی با بیان اینکه سیلاب‌های اخیر طعم شیرین نوروز را به کام مردم تلخ کرد ادامه داد: شاید سیلی محکم سیل و دیگر بلا‌های طبیعی سرخ و سوزان باشد، اما لرستان زیر بار این همه کم لطفی و وعده‌های توخالی در دوره‌های متوالی کمرش شکسته است.

صالحی نسب اظهار کرد: تعطیلی کارخانه‌ها، ورشکستگی صنایع کوچک و بزرگ که شهرک‌های صنعتی لرستان را تغییر داده است و به دنبال آن بیکاری جوانان و گرفتاری‌هایی، چون طلاق و اعتیاد باعث شده نوعی افسردگی در بین مردم لرستان حاکم شود.

نماینده مردم لرستان در شورای عالی استان‌ها با تاکید بر اینکه در مورد سیل بی‌تدبیری و سوء مدیریت وزارت نیرو در دولت‌های گذشته و نیمه کاره گذاشتن سد‌های مختلف در شهرستان‌های استان سبب این همه خسارت شد، اظهار کرد: مردم خرم‌آباد، کوهدشت نورآباد و پل دختر و بروجرد در این مورد در سیلاب‌های اخیر به شدت مورد آسیب قرار گرفتند ک اگر این سد‌ها ساخته شده بود امروز شاهد این حجم از این خسارات مالی و جانی در لرستان و خوزستان نبودیم.

وی با بیان اینکه این خسارات جسم و روح مردم را مختل کرد و به معنای واقعی کلمه فلجشان کرد، گفت: اگر وزارت جهاد کشاورزی و منابع طبیعی در حوزه آبخیز داری و جلوگیری از فرسایش خاک و احیای جنگل‌ها و مراتع به وظایف خود عمل می‌کرد این همه خسارت به مردم وارد نمی‌شد.

صالحی نسب با بیان اینکه بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد هزاران میلیارد خسارت به خاطر سیلاب اخیر وارد شده، گفت: ۷ هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی و تجاری تخریب و حدود ۳۰ هزار هکتار از زمین‌های زراعی و باغات نابود شده است.

نماینده مردم لرستان در شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه ۱۵۶ مزرعه پرورش ماهی نابود شده و ۵۵ واحد مدرسه از بین رفته، گفت: ۴ هزار دانش آموز بدون مدرسه شده‌اند و ۳۰ واحد مدرسه آسیب جدی دیده است.

وی با بیان اینکه ۵۷ دهنه پل تخریب و ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر از راه‌های اصلی نابوده شده، اظهار کرد: آب، برق، گاز و تلفن ۶۵۰ روستا قطع و کیلومتر‌ها از دیواری ساحلی رودخانه‌ها تخریب شده است.

نماینده مردم لرستان در شورای عالی استان‌ها با تاکید بر اینکه نسبت به جبران خسارات سیل اخیر بی‌توجهی شده، اظهار کرد: آقای رئیس جمهور و وزرا، سیل خانه مردم را با خود برده است و آیا وقت آن نرسیده که صدای این مردم مظلوم شنیده شود؟

وی در ادامه از نمایندگان مجلس درخواست کرد تا با تخصیص و برداشت مبالغی از صندوق ذخیره ارزی اقدام به جبران خسارات لرستان کنند.

انتهای پیام/

تخریب  ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر از راه‌های اصلی در لرستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد مرادی
۲۲:۴۳ ۲۲ فروردين ۱۳۹۸
صندوق ذخیره رابدهند جنگل کاری ابخیز داری وخسارت انهایی که بدون تقصیر خود خسارت دیدنداگرخرج نکنیم برای محیط زیست سال بعد بدتر میشود نشست زمین تخریب جنگل چاههای عمیق غیر مجاز دلیل عدم جذب اب باران وسیل میشود هزینه اساسی برای حفظ طبیعت وکوتاه کردن دست متعدیان به طبیعت وباتنیان سیل که خوددولت وکشاورزی با اب چاه میباشد ممنون
آخرین اخبار