مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: دوره منطقه‌ای بومینو پلاس با حضور اعضای جوانان استان‌های کرمان، هرمزگان، یزد و مرکز مستقل کیش به میزبانی جمعیت هلال احمر استان کرمان آغاز شد.

آغاز دوره بومینو پلاس در استان کرمانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، رضا فلاح مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: آئین افتتاحیه دوره منطقه‌ای بومینو پلاس ویژه استان‌های کرمان، هرمزگان، یزد و مرکز مستقل کیش با حضور مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان، دبیرشورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، رئیس مرکز کسب و کار‌های نوین اتاق بازرگانی استان، مدیر مرکز رشد دانشگاه شهید باهنر کرمان، مشاور استاندار و مدیرعامل شرکت ساحران کارمانیا و رئیس پارک علم و فناوری استان برگزار شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان با اشاره به اینکه کشور جمهوری اسلامی ایران نیز همانند سایر کشور‌ها با پدیده شوم اعتیاد و موادمخدر مواجه است، بیان کرد: بر اساس شواهد موجود میانگین سن شروع اعتیاد رو به کاهش بوده و اعتیاد در همه سطوح تحصیلی، مشاغل مختلف، طبقه اقتصادی و اجتماعی نفوذ کرده است.

رضا فلاح به رهنمود‌های رهبر انقلاب به عنوان یکی از ابزار‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و مقابله با آن اشاره کرد و افزود: پیشگیری، اقدامات ایجابی ـ فرهنگی، اقدامات سلبی، ورود علمی به مسئله و استفاده از ظرفیت‌های مردمی به عنوان ۵ عامل در این خصوص می‌توان نام برد.

وی موضوع اشتغال را یکی از دغدغه‌های امروز جامعه و همه خانواده‌ها معرفی کرد و گفت: جمعیت هلال احمر در حوزه اشتغال هیچ مسئولیتی ندارد، اما با توجه به ضرورت این امر و تاکید مقام معظم رهبری در تولید ملی و رونق آن در راستای رفع مشکل بیکاری به این موضوع ورود پیدا کرده است.

وی افزود: در این راستا ورود سازمان جوانان هلال احمر به عرصه‌هایی همچون آموزش استارتاپ‌ها و کارآفرینی، بخشی از وظایف جمعیت بازخوانی خواهد شد و در اذهان عمومی هلال احمر فقط امدادونجات نقش نخواهد بست.

وی موضوع کارآفرینی را یکی از موضوعات مهم در چند دهه‌ی اخیر عنوان کرد و افزود: موج جدیدی از سیاست‌های کارآفرینانه در اکثر کشور‌ها ایجاد شده است که توسعه فرهنگ کارآفرینی، انجام حمایت‌های لازم از کارآفرینان، ارائه آموزش‌های مورد نیاز و انجام تحقیقات و پژوهش‌های لازم در این زمینه، در کشور الزامی است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: این دوره با هدف گسترش فرهنگ کارآفرینی، ترویج مهارت‌های کارآفرینانه، کمک به معضل اشتغال، توسعه کسب و کار‌های نوپا و نوآورانه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/س

دوره منطقه‌ای بومینو پلاس با حضور اعضای جوانان استان‌های مختلف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار