وزیر نیرو گفت: محدوده آبگیری سد سیمره افزایش می یابد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، رضا اردکانیان وزیر نیرو ظهر پنجشنبه در بازدید از سد سیمره واقع در شهرستان بدره از توابع استان ایلام اظهار داشت: سد سیمره یکی از افتخارت مهندسی کشور است که نقش مهمی در تأمین آب شرب، کشاورزی و سیلاب‌ها دارد.

وی بیان داشت: بخش مهمی از سیلاب‌های اخیر در این سد کنترل سد و بر همین اساس وزارت نیرو به دنبال راهکارهای جدید برای افزایش آبگیری در سد سیمره است.

وی با اشاره به اینکه یکی از این طرح‌ها بحث تملک اراضی کشاورزی و مسکونی منازل روستایی قرار گرفته در مخزن سد است، گفت: خوشبختانه این مهم با همکاری رئیس جمهور، معاون اول رئیس جمهور و سازمان برنامه و بودجه محقق شده و ظرف سه ماه آینده، مبالغ اراضی تملک شده به حساب‌های مردم شامل روستاهایی از ایلام و لرستان می‌شود، پرداخت خواهد شد.

وی عنوان کرد: به دلیل اینکه خروجی سد سیمره وارد سد کرخه می‌شود، محدوده آبگیری این سد با توجه به ملاحظلات فنی برای کنترل سیلاب قطعاً بیشتر می‌شود.

اردکانیان عنوان کرد: افزایش محدوده آبگیری علاوه بر کنترل سیلاب‌ها، نقش مهمی در اقتصاد منطقه دارد و اولویت وزارت نیرو همه استفاده حداکثری سدها است.

انتهای پیام/ب

صحبت های وزیر نیرو در خصوص سد سیمره

برچسب ها: وزارت نیرو ، سیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۵:۰۳ ۲۲ فروردين ۱۳۹۸
اگه سیمره و کشکان در استان های مرکزی بودند در مسیر هر کدام چند سد میساختند؟ و چند کارخانه شبیه ذوب آهن و فولاد و ...؟