استاندار خوزستان گفت: ورود جریان آب به استان خوزستان همچنان ادامه دارد و از این جهت تحت فشار هستیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان گفت: ورود جریان آب به استان خوزستان همچنان ادامه دارد و از این جهت تحت فشار هستیم، اما برنامه‌ریزی‌های روزانه را برای سامانه‌های بارشی جدید در دستور کار خود داریم.

وی افزود: در یک اتفاق نادر، رودخانه‌های کرخه و دز در منطقه الهایی و بامدژ به هم پیوسته و از بستر رودخانه خارج شدند که خود دلیلی بر سرازیر شدن آب در دوطرف جاده اهواز-اندیمشک به سمت اهواز شد؛ در حال حاضر نیز ورودی شهر اهواز از مقطع اندیمشک دچار آبگرفتگی شده است که جدی نیست، اما در منطقه ال‌هایی یک باند جاده به طور کامل مسدود شده است و تاکید ما بر ادامه تردد خودرو‌ها از مسیر شوشتر است.

شریعتی بیان کرد: در ۲۰ روز گذشته، حجمی از آب با رقمی حدود ۱۰ میلیارد مترمکعب به استان وارد شد که ما توانستیم این حجم وسیع از آب را مدیریت کنیم؛ تلاش ما در جهت هدایت حداکثری روان‌آب‌ها به سمت کارون و هورالعظیم است، اما این آب در پهنه گسترده‌ای است و در عین رعایت احتیاط، با برنامه‌ریزی در صدد کنترل شرایط هستیم.

استاندار خوزستان اظهار داشت: حدود ۶۰ الی ۷۰ هزار نفر در مناطق عین ۲، گلدشت، سیاحی، سادات و سلیم‌آباد زندگی می‌کنند که طبق اعلام ستاد بحران از زنان، کودکان و افراد سالمند منطقه که در معرض آسیب هستند تقاضای تخلیه منطقه را داشتیم، اما جوانان باید بمانند تا در تقویت و تحکیم سیل‌بند‌ها به ما کمک کنند.

این مقام مسئول تصریح کرد: تلفیق آب رودخانه‌های کارون و کرخه باعث شکستن کانال در منطقه عین ۲ شده است و از آن جایی که میزان جریان آب در کارون افزایش پیدا کرده است کشش تخلیه فاضلاب وجود ندارد و فاضلاب در برخی مناطق اهواز پس رفتگی داشته است که در ابتدا ۲۸ پمپ و پس از آن ۱۷ پمپ و در نهایت تعداد دیگری اضافه شد تا فاضلاب‌های اهواز را تخلیه کنند.

وی در پایان بیان داشت: مدیر عامل آب و فاضلاب استان تعداد زیادی پمپ مکنده خریداری کرده و وزیر نیرو دستور ارسال پمپ از سراسر کشور به استان را داده است و بر اساس گزارش مدیرعامل آبفا اهواز تا شامگاه چهارشنبه شرایط بهتر خواهد شد.

انتهای پیام/ ن

ورود آب به خوزستان

برچسب ها: سیلاب ، استانداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار