مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خوزستان از ورود ۶۰ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین از 7 استان کشور به خوزستان داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز ، غلامعباس بهرامی نیا، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خوزستان با اشاره به مسدود شدن ۲۵ محور روستایی خوزستان و اعلام مسیر‌های جایگزین برای این محورها، گفت: با تلاش صورت گرفته و فروکش آب، تعدادی از این محور‌ها توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بازگشایی شده است.

وی به بازگشایی محور شوش به فکه اشاره کرد و بیان داشت: تلاش خواهیم کرد محور شوشتر به شعیبیه که تعداد قابل توجه‌ای روستا در این منطقه وجود دارند تا فردا بازگشایی شود.

بهرامی نیا اظهار کرد: ارتباط محور شوش به سمت شوشتر نیز برقرار شده است و با فروکش آب و ثابت شدن شرایط، تلاش خواهیم کرد وضعیت دیگر راه‌های استان را به حالت عادی باز گردانیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان با اشاره به اعزام ۱۰۰ دستگاه ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین از ۷ استان کشور، گفت: تاکنون تعداد ۶۰ دستگاه وارد استان شده است.

این مقام مسئول در ادامه افزود: برنامه ریزی و اولویت بندی کار‌ها و اعزام ماشین آلات با ستاد بحران استانداری است؛ یعنی براساس نیاز ستاد مدیریت بحران و نماینده وزیر راه و شهرسازی در استان، ماشین آلات به مناطق مورد نیاز اعزام می‌شوند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر در شهرستان اهواز حدود ۵۰ دستگاه ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین در حال فعالیت هستند.

غلامعباس بهرامی نیا با بیان اینکه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در حوزه‌های تحکیم سیل بند‌ها و احداث سیل بند‌های جدید فعالیت دارد، بیان داشت: ماشین آلات این اداره تاکنون در منطقه شعیبیه شوشتر، روستا‌های زاویه دزفول، منطقه آهو دشت شهرستان شوش، سوسنگرد، هویزه، خرمشهر، آبادان و اهواز مستقر شده و گروه‌های راهداری فعال هستند.

وی اظهار داشت: خوزستان از حدود ۱۷ هزار کیلومتر جاده‌های اصلی، فرعی و روستایی برخوردار است، اما با وجود سیلاب وارد شده به استان و بارندگی‌های سنگین بود توانستیم تا کنون با تمهیدات انجام شده تمام محور‌ها باز نگه داشته شوند و اگر محوری نیز به علت سیلاب مسدود شد، جاده‌های جایگزین برای محور‌های دچار آبگرفتگی مشخص شوند.

انتهای پیام/گ

بسیج تمامی امکانات راهداری برای خدمت رسانی به سیل زدگان

برچسب ها: راهداری ، حمل و نقل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.